maveøvelser


Freja
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er i den situation at jeg skal, vil, bliver nød til at tabe mig! Og nej, det drejer sig ikke om mange kilo. Mit BMI ligger på cirka 22-23, jeg ved det ikke nøjagtigt men jeg gider ikke gå på vægten eller noget lige nu, så jeg ved kun hvad jeg cirka vejer og det er 65. Problemet for mig ligger i at fedtet sidder på maven, og det er det "farlige" fedt, så selvom jeg har et ok BMI har jeg alligevel brug for at tabe mig. Men hvad med mavebøjninger? Hjælper de ikke? Hvis jeg nu sørger for at være i kcal underskud og træner maven ved hjælp af mavebøjninger, vil det så ikke gå hurtigere med at få fedtet væk fra maven?

Træning: 3 gange 4 km løb, 2 gange spinning, 1 gang PUMP og 3 gange tyve min. mavebøjninger ugentligt.

Kost- cirka 1600 kcal om dagen.

Gode råd modtages meget gerne!

-Freja

Link to comment
Share on other sites

Mavebøjninger vil typisk kunne mindske din talje - hvis du i forvejen er utrænet.

men... IKKE fordi du forbrænder fedt - det er nemlig IKKE MULIGT at punktforbrænde fedt fra kroppen - så vil du af med fedt fra kroppen skal du grundlæggende "bare" spise mindre mad end du har behov for.

Men mavebøjningerne kan give dig en stærkere og mere stabil mave som vil gøre at din mave synes fladere - men igen de forbrænder altså IKKE fedtet.

"Hvis jeg nu sørger for at være i kcal underskud og træner maven ved hjælp af mavebøjninger, vil det så ikke gå hurtigere med at få fedtet væk fra maven?"

Både ja og nej :) Hvis du er i energiunderskud - jo så vil det "gå hurtigere med at få fedtet væk fra maven" - men ikke pga. af mavebøjningerne. Vil du forbrænde noget ekstra energi er du nød til at bevæge hele kroppen i form af en eller anden form for fysisk aktivitet som bruger kredsløbet og flere muskelgrupper - over en længere tidsperiode - mavebøjninger forbrænder ikke nævneværdig energi!

Link to comment
Share on other sites

Træning: 3 gange 4 km løb, 2 gange spinning, 1 gang PUMP og 3 gange tyve min. mavebøjninger ugentligt.

Kost- cirka 1600 kcal om dagen.

Hvis du holder er god/høj intensitet i din spinning/cardio (herunder også Pump) så ser det da fornuftigt ud. Dog vil jeg foreslå at du dropper dine 3 x 20 minutters mavebøjninger og skifter dem ud med 60 minutters PUMP. Hvis ikke du pumper min. 2 gange/uge, bliver resultatet minimalt. Men der er jo også rigtig god mavetræning i PUMP!!!! Og som FastLegs skriver: du kan IKKE punktforbrænde fedt.

Hvorvidt de 1600 kcal bringer dig i underskud, kan kun du selv regne ud, da jeg ikke kender dine øvrige data.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share