energifordeling


Freja
 Share

Recommended Posts

Jeg er så småt begyndt at bruge et ernæringsprogram til at regne mine kcal ud.

Nederst kan jeg se min energifordeling over dagen, i dag så den feks sådan ud:

Protein : 16% Kulhydrater: 69%, fedt: 19%. Jeg kunne godt tænke mig at høre om det er en god fordeling? Jeg er igang med vægttab.

:)

Link to comment
Share on other sites

Okay, rart at høre. Jeg har også kun spist halvt så meget kød som jeg plejer, så den plejer at være lidt højere(protein). Men jeg har indtaget omkring 1500 kcal i dag. Jeg har også været til en times spinning. Jeg kan ikke helt finde ud af om man skal spise mere de dage man træner? Men jeg har heller ikke fået de kcal jeg egentlig efter planen skal have, måske burde jeg skynde mig ud i køleskabet og få resten. skal op omkring 1700 for et vægttab på 500 g om ugen. Men det med de 1700 kcal har jeg regnet ud på I Form, ved ikke hvor pålideligt det er.

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke helt finde ud af om man skal spise mere de dage man træner?
Det er forskelligt hvad folk vælger at gøre. De fleste vælger nok at indtage ca den mængde energi de forbruger på deres træning ekstra. Andre vælger at indtage ca samme energimængde hver dag. Det første er nok det bedste valg, men ellers prøv hvad du synes om og hvad der passer ind i dit skema.

Med 1500 Kcal er en proteinenergi% på 16 i underkanten.

Men det med de 1700 kcal har jeg regnet ud på I Form, ved ikke hvor pålideligt det er.

Ikke særligt pålideligt. Når du har talt Kj i en - to uger og holdt øje med vægten har du et meget bedre estimat end diverse tabellers.

Link to comment
Share on other sites

Okay, men så ser dagens kost jo ikke helt dum ud

Protein 20%, kulhydrater 60% og fedt 20% i en kost på 1698 kcal

Er der ikke en måde man kan regne ud hvor mange kcal der er ligevægt? Hvordan ser regnestykket ud når jeg er 26 år, 167 cm, vejer 64?

håber der er en der vil hjælpe mig :)

Edited by Freja
Link to comment
Share on other sites

Okay, men så ser dagens kost jo ikke helt dum ud

Protein 20%, kulhydrater 60% og fedt 20% i en kost på 1698 kcal

Er der ikke en måde man kan regne ud hvor mange kcal der er ligevægt? Hvordan ser regnestykket ud når jeg er 26 år, 167 cm, vejer 64?

håber der er en der vil hjælpe mig :)

Fandt lige den her i en anden tråd:

Kcal beregner.

Men ellers har Stubbe ret (nu gentager jeg mig selv :lol: ). Du bliver også nødt til at prøve dig lidt frem. For selv om formlen siger at du taber dig ved f.eks. 2000 Kcal/dag, så er der altså kun vægten og spejlet, der kan give dig den endegyldige sandhed.

Da'mus fordelig ser fin ud, men jeg synes ikke at du skal hænge dig i detaljer, dog skal du have dit proteinbehov dækket. Hvis dit mål ensidigt er vægttab, så er det ret simpelt: kcal-underskud. Og det uanset om du har en 10/80/10 fordeling eller 30/30/40 fordeling. (Overdrivelse fremmer forståelsen). ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share