Aminosyrer???


JEC
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu kigget lidt rundt for at lurer forskellen på proteinpulver og aminosyrer - men uden det store held. Mit spørgsmål er - Kan det med fordel "betale" sig at tage aminosyrer istedet for proteinpulver, eller er der intet vundet ved det..? Og i så fald, vil det gavne evt. at supplere det med proteinpulver..?

Har prøvet at søge lidt på det, men desværre uden held :confused3:

Link to comment
Share on other sites

Kan det med fordel "betale" sig at tage aminosyrer istedet for proteinpulver

Hvis man er på en eller anden diæt, kan med med fordel tage ren aminosyre i enten pilleform eller flydene form. Dette er ren næring til musklerne uden nogen form for tilsat kulhydrater. ved siden af dette, er de også gode at tage lige efter træning, da aminosyre hurtigere bliver optaget i kroppen, hvorimod protein pulver først skal nedbrydes i kroppen.

Men som normal styrketræner/motionist, kan man sagtens spare de penge og købe en god gammel blanding af whey og milk protein.

Men dette er blot min egen mening :-)

Link to comment
Share on other sites

Men som normal styrketræner/motionist, kan man sagtens spare de penge og købe en god gammel blanding af whey og milk protein.
Vigtigt lige at få den med synes jeg :)

Aminosyrer er jo sådan set bare bestanddele af protein, og ekstremt meget dyrere.

Hvis man er på en eller anden diæt, kan med med fordel tage ren aminosyre i enten pilleform eller flydene form. Dette er ren næring til musklerne uden nogen form for tilsat kulhydrater.

Er kulhydrater slemme?

ved siden af dette, er de også gode at tage lige efter træning, da aminosyre hurtigere bliver optaget i kroppen, hvorimod protein pulver først skal nedbrydes i kroppen.

Jeg ved ikke præcist hvor stor forskellen er i optagelseshastighed, men hvis du spiser ofte i løbet af dagen har en lidt hurtigere optagelsestid for aminosyrer så godt som ingen betydning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share