Fedtprocent


krogh
 Share

Recommended Posts

Fik i går den plastikdims jeg havde bestilt til at måle fedtprocenten.

Synes dog ikke, den er så nem at bruge. Jeg kunne slet ikke få fat på forsiden af låret i 3 punktsmålingen, men har heller ikke noget fedt lige der. Prøvede at skulle regnede % ud både med 3 punktsmålingen og 4 punktsmålingen her på mol. Viser dog meget forskellige fedtprocenter. 4 punkts vidste 19,5 og 3 punkts vidste 9,5, så hvad for en skal man regne med? Vil dog skyde min fedtprocent til at være ca. 17-18 %.

Krogh

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også det er noget hø. Man kan næsten få den fedt% man ønsker. Man kan komme til at klemme for hårdt og det er svært at ramme de samme steder hver gang - derfor er det svært at følge ens udvikling.

Jeg stoler mere på spejlet (selvom det ofte også er præget af humør ;) )

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes 4-punktsmålingen fungerer fint, men det kræver noget øvelse at lave ensartede målinger. Ingen plastictang-måling vil alligevel give dig et nøjagtigt resultat, så læg dig fast på én måde at gøre det på og nogle bestemte målepunkter på kroppen, og brug så resultatet til primært at vurdere udviklingen og sekundært det nøjagtige tal. Tag målinger ofte - ellers glemmer du fremgangsmåden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share