HST


Petrera
 Share

Recommended Posts

Har på det sidste læst en masse gode artikler på Disk.fora om HST, det jeg ville spørge om er hvad har jeres, altså dem der har benyttet Hst, udbytte været, både styrke og muskeltilvækst været? Personligt har jeg følt mig "låst" under den "tunge" periode, d.v.s at jeg havde mere at give af men var låst af programets opbygning med antal reps og max. KG ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde gode gains både i masse og styrke, men lod mig heller ikke låse af programmet. Jeg brugte det simpelthen som rød tråd og justerede så ellers vægten op hvis jeg følte at der var energi til det. Jeg tror at jeg endte med at køre 4 x 5'erne ti eller femten kilo højere end det oprindeligt var planen.

Det skal lige siges at jeg ikke fulgte planen slavisk, men kørte 2 x 15, 2 x 12, 3 x 10, 3 x 8, 3 x 8, 3 x 6, 3 x 5 og 3 x 5 med negativer. De sidste fire uger med et ekstra sæt i Squat, bænk, rows military og læg!

Du kan kigge i min log hvis du vil se detaljer

Q

Link to comment
Share on other sites

jeg har måske låst mig for meget, men jeg mente at det var årsagen til programmets kvalitet. Ang. kg. må jeg da indrømme at da jeg nåede 2x5, så lagde jeg 10-15 kg. ovenpå det oprindelige planlagte så jeg endte på 160 i Squat og 120 i Bænk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at programmet er ensformigt og bliver kedeligt de sidste 14 dage, dog steg jeg væsentlig meget i alle øvelser og fik en smule masse.

Men på det tidspunkt tænkte jeg ikke på min kost og tog heller ikke proteinpulver efter træning.

Alt i alt er det et godt program som jeg snart begynder med igen, efter at jeg har fundet ud af at sammensætte et rigtig godt øvelsesvalg.

Go for Hst :)

Link to comment
Share on other sites

Er nu ved at afslutte min første uge på 2 x 15, og har været nødsaget til at ændre workloaden fra træningsgang til træningsgang . Jeg startede med en 15 rep. max på 90 kg. og har nu ændret den til 11o kg. Denne gang føler jeg at jeg får mere ud af programmet end sidst, jeg bliver ihvertfald stærkere , så hvad kan det ikke ende med!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører HST for første gang og jeg kører lige efter bogen (eller så godt jeg nu kan heh). Det er en bevist beslutning her første gang jeg prøver det. Hvorfor selv prøve at opfinde et udvidet program første gang man prøver noget nyt, hvis nogen har prøvet og testet og fundet ud af at HST virker?

Min plan er så at køre HST igen nu med løbende ændringer og lette tilpasninger og se om jeg kan få mere ud af det sådan som min krop responderer på HST.

Samme princip kan man bruge i mange sammenhænge. Kør efter bogen første gang du prøver noget nyt. Når du så selv har draget nogle erfaringer med hvordan programmet virker efter bogen, så kan du selv rette op hvor du synes der mangler noget. Du kan evt. nå et mål hurtigere ved selv at ændre i noget hurtigere, men det er ikke sikkert du har nok overblik til at lave en fornuftig ændring.

Link to comment
Share on other sites

Øvelser:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Incline Bænk @ Håndvægte

Row @ Håndvægt

Military Press

Hammercurl

Triceps Extension

Foroverbøjet Laterials

Mavebøjninger

Shrugs

Sæt bare disse øvelser ind i dit MOL's HST model og så har du et knaldhamrende godt program!

Link to comment
Share on other sites

Øvelser:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Incline Bænk @ Håndvægte

Row @ Håndvægt

Military Press

Hammercurl

Triceps Extension

Foroverbøjet Laterials

Mavebøjninger

Shrugs

Sæt bare disse øvelser ind i dit MOL's HST model og så har du et knaldhamrende godt program!

hvad med læggen?

Link to comment
Share on other sites

Tak KimP! B)

Tager du dem i denne rækkefølge?

Et godt råd er ikke og tage det i samme mønster gang på gang for det bliver du træt af!

Tag de 3 store først: Dødløft, Squat og Bænkpres

Det er dem der gir mest og dem du bruger mest energi på

Link to comment
Share on other sites

Er nu blevet færdig med første periode i HST, og min sidste 2x15 d.6/5 er ;

Squat 25/4 2x15= 90 kg. - 6/5 2x15= 120 kg.

Bænkpres 25/4 2x15=60 kg. - 6/5 2x15 = 85 kg.

Benspark 25/4 1x15 60 kg. - 6/5 1x15 = 90 kg.

Hasecurl 25/4 2x15 = 30 kg - 6/5 2x15 = 45 kg.

Læg 25/4 2x15 = 80 kg- 6/5 2x15 120 kg.

træk til nakke 25/4 2x15= 60kg. - 6/5 2x15 = 85 kg.

franskpres 25/4 2x15 = 30 kg - 6/5 2x15 =45 kg.

bicepscurl 25/4 2x15=30 kg.- 6/5 2x15= 45 kg.

Dips 25/4 2x15 kropsvægt - 6/5 2x15 = kropsvægt (75kg.) + 15 kg.

Peckdeck 25/4 2x15 = 60 kg. - 6/5 2x15 = 90 kg.

lateralraises 25/4 2x15 = 7 kg. - 6/5 2x15 = 10 kg.

Nu glæder jeg mig til på mandag hvor jeg skal starte 2x10. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share