Krop & Kost


Mikael_89
 Share

Recommended Posts

Desuden.

Hvad for nogle ting er vigtige at spise om morgenen(her tænker jeg på kulhydrater, energi, fedt og hvad det nu hedder), middag og aften - hvis man motionerer, gerne vil være frisk hele dagen og satser på at tabe 5-7 kg på en sund og fornuftig måde? JEg er nemlig ikke så god til det :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Har du excel installeret og har du hentet selve regnearket til "krop og kost"?

Er makroer slået til? Det kan testes ved at se om der kommer en "dropdown"-menu frem når du trykker på en af pilene ud for hver linje.

Der er en brugervejledning på sidste fane.

"krop og kost" regnearket kan ikke tabe dine kilo for dig, men du kan bruge det til at planlægge og registrere din kost, så du ved at den er af en fornuftigt sammensætning energimæssigt og at den totale mængde rammer det du skal have i løbet af en dag. Den kan sikkert også hjælpe dig til hurtigt at spotte eventuelle "slemme" fødevarer, der indeholder alt for meget energi i forhold til den mæthed de giver dig.

Du skal så vidt muligt sørge for at få en passende fordeling af fedt, protein og kulhydrat ved hvert måltid i løbet af dagen, men jeg vil sige især protein er vigtigt ved alle måltider, fordi kroppen ikke kan lagre proteinen som sådan, kun i form af muskelmasse, så det er vigtigt at sørge for det er de proteiner du spiser der bliver brugt og ikke dine muskler.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tak for rådet, det vil jeg prøve at spise.

Er der nogle specielle typermad, der indeholder meget protein?

Desuden, hvor meget skal man spise, hvis man skal holde et fornuftigt niveau af indtagning af mad?

Jeg kan ikke få en liste frem, hvis jeg trykker på pilene!

Link to comment
Share on other sites

Kød og mejeriprodukter indeholder generelt meget protein - en del indeholder desværre også meget fedt, så se dig for.

Desuden, hvor meget skal man spise, hvis man skal holde et fornuftigt niveau af indtagning af mad?
Umuligt at sige. Start med at registrer alt hvad du spiser i løbet af en dag og se hvad du ender op på. Hvis man kender sin højde, vægt, alder og aktivitetsniveau kan man komme med et upræcist gæt ud fra en formel - kig her

Hvis du spiser samme mængde energi hver dag og holder cirka samme aktivitetsniveau i en til to uger uden at vægten har flyttet sig op eller ned, så har du fundet dit ligevægtsindtag - dvs den mængde energi der hverken får dig til at tage på eller tabe dig. For at tabe dig skal du så spise mindre end dit ligevægtsindtag og/eller øge dit aktivitetsniveau, så du forbrænder mere.

Jeg kan ikke få en liste frem, hvis jeg trykker på pilene!

Hvis der ikke kommer en liste frem som vist på det vedhæftede billede, så er dine makroindstillinger sat på for høj sikkerhed (det er standard).

Start excel

Vælg menuen "funktioner"

Vælg punktet "makro" -> "sikkerhed"

Sæt den til "mellem" sikkerhed.

Når du nu åbner krop&kost skulle du gerne blive spurgt om du vil bruge makroer. Det skal du svare JA til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share