KAlorie overskud


Salvia Divinorum
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne være stor og har læst mig frem til at man skal være i kalorie overskud for at tage muskler på. Hvor stort skal overskudet være eller hvad skal jeg ligge på om dagen? Mit ligevægts niveau ligger på 2000 kcal om dage, derudover træner jeg 5 gange om ugen bodybuilding. Er 2700 kcal for meget, jeg gider jo ikke blive alt for fed oveni?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 25 år og vejer 85kg eller 87kg(har prøvet to vægte). Jeg dyrker ingen cardio og og er lettere aktiv, altså ikke ligger ned hele dagen men heller ikke farer rundt.

2700 kcal virker som rimeligt meget allerede, hvad ligger man på når man bulker fornuftigt?

Edited by Salvia Divinorum
Link to comment
Share on other sites

jeg synes godtnok heller ikke 2700kcal lyder af meget til at gaine på, og da slet ikke hvis du styrketræner aktivt 5 dage om ugen.

De 2000kcal er nok hvis du er sengeliggende eller lignende. så hvis du bare bevæger dig en smule er din hvileforbrænding aller nærmere de 2700kcal og smide man 5 dages styrketræning oveni, ja så rækker de ikke langt.

prøv med 3500kcal i stedet.

Eller start med de 2700 hvis det er det du vil, i begge tilfælde bør du holde et vågent øje med spejlet og vægten og eventuelt op- eller nedjustere dit indtag efter nogle uger, ofr at finde et niveau der passer bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share