Fordel Ved split program forholdt til fullbody


Lunk
 Share

Recommended Posts

Hvad er fordelene??

Altså.. kan se det på den her måde..

Man kan lave mere under den samme muskel gruppe. på kortere tid.. (ved split)

fullbody. Fordelen ved det er vel bare at man spare tid.. Altså.. Så du har en dag fri uden træning.. eller hva???

Hvad er jeres mening?

Link to comment
Share on other sites

vil umiddelbart sige det er meget smag og behag!

selvf er et split hvor du træner 5 gange om ugen noget mere tidskrævende, end et HST på 3 dage! Men jeg har hidtil haft bedre resultater med mit HST den periode jeg har kørt det, end med det split program jeg kørte 4gange om ugen tidligere!

Jeg har haft den ide om at køre HST program i de perioder hvor jeg har haft travlt med skole etc... og regner med at gå over til et split her nu når sommerferien kommer!

men er vel i bund og grund lidt et spørgsmål om temperament og tid!

Link to comment
Share on other sites

Ved fullbody får man en større frekvens, hvor man belaster musklerne.

En undersøgelse har vist, at ét sæt tre gange om ugen er mere effektivt end 3 sæt én gang om ugen (jeg kan godt grave den frem, hvis nogle insisterer ;)) Derfor må man antage at frekvensen en vigtig faktor for hypertrofi, og her har man en fordel ved fullbody.

Man kan så argumentere for at f.eks. 2-split, også har en god frekvens, og hvad der er mest effektivt mellem fullbody og 2-split...

Link to comment
Share on other sites

Hvis man holder en høj træningsfrekvens, må et 2-split da være bedst (man løfter jern flere timer om ugen), men det er vel at mærke kun hvis man træner ofte (hver muskelgruppe 2-3 helst 3 gange om ugen)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share