Kreatin med kakao??


ap1983
 Share

Recommended Posts

Hej der...

Jeg vil høre om der kan ske noget ved at man efter træning tager sin kreatin blandet med et glas kakao??

Jeg søger self for at drikke masser af vand hele dagen, men da jeg efter træning altid tager noget kakao vil jeg høre om man ikke bare kan blande det med sin kreatin??

Link to comment
Share on other sites

ja ok om igen :bigsmile:

Kan der ske noget ved at man blander sine 5gram kreating i et glas kakao, og indtage det lige efter træning??

Jep, du risikere at blive stor og stærk :tongue:

Når du tager kreatin lige efter træning kan du muligvis opnå et lidt højere niveau i kroppen end ellers. Det er dog småtingsafdelingen. Når du indtager kulhydrater samtidig hjælper det muligvis også lidt på optagelsen.

Det eneste du skal være opmærksom på er at kreatin nedbrydes i væske. Jeg kan ikke huske tallene præcist, men jeg tror det skal stå mange timer før det er nedbrudt i betydelig grad.

Link to comment
Share on other sites

oki, spørger lige igen for at være helt sikker på at jeg bruger det rigtig..

De første 5gage indtager jeg 5gram 4gange dagligt (blander det med ½l vand)

Herefter går jeg over til at indtage det 2 gange 5gram om dagen før og efter træning?

Og hvad med mine hviledage, hvordan skal jeg indtage det der?

Mit kreatin er Viking, hvis du siger jer noget...?

Link to comment
Share on other sites

ap1983 -> Din loadingperiode er rimelig fornuftig, dog er det næppe nødvendigt med 5 dage, men du pisser bare det overskydende ud, så der er ingen skade ved det.

I din vedligeholdesesperiode er det totalt overkill med 10g om dagen.

Her er en meget interessant artikel om kreatin.

Artiklen forslår at man kun tager kreatin efter træning, fordi kroppen har lidt større kapacitet til at lagre kreatin på det tidspunkt. 5g i post-shaken er formentlig rigeligt.

P33T -> jep, det er lige præcis hvad artiklen foreslår :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share