Vurdering af program?!


Tvebakke
 Share

Recommended Posts

Hola tøser..

Skal til at igang med at træne igen efter en længere pause og vil gerne ha' en vurdering/kommentering af pappas program!

Umiddelbart vil jeg gerne træne alle muskelgrupper to gange om ugen, men føler ikke jeg kan "nå" det, hvis jeg også skal restituere ordentligt..-derfor må I meget gerne komme med forslag til hvordan jeg kan få det sammensat, så dette er muligt..-hvis muligt!

Dag 1:

Bænkpres

Flyers eller Omvendt med stang (ved ikke hvad den hedder på fagsprog )

Skråbænk m. db

Stående/Siddende biceps curl

Og en anden biceps øvelse?

Dag 2:

Squat

Leg curl (mener jeg, den hvor man træner bagsiden af låret)

Læg (hvor man sidder)

Military (dog synes jeg ikke den giver nok ved normal udførelse, men har læst at skulderpres fucker ens skuldre op, true?)

Sideraise med db.

Dag 3:

Chins

Harley (ved ikke hvad den hedder, men er til midten af ryggen)

Er i tvivl om jeg skal køre dødløft dér for lænden?

Dips

En anden tricepsøvelse, muligvis franskpres?

Jeg kører 4 sæt x antal reps alt afhængig hvordan jeg har det.. Jeg vil rigtig gerne ha' dødløft med, men er som sagt i tvivl, så forslag bliver modtaget med kyshånd.

Er i tvivl om noget, så spørg endelig..´

PS. Jeg løber/cykler og træner mave dagene i mellem.

Højde: 178cm

Vægt: 73-74kg

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

En lille tilføjelse:

Jeg ønsker at fokusere på basisøvelserne og synes at bryst/biceps, er bedre en bryst/triceps, da jeg ikke føler at jeg får nok ud af triceps lige efter bryst.. Desuden har jeg overvejet og tidligere kørt ben og så bryst, men synes ofte det er for hårdt, da jeg (man måske) bruger hele kroppen til især squat og det derfor nedsætte evnene til yde meget i f.eks. bænkpres. Men er det ligemeget, da jeg alligevel får så mange hormoner udløst, når jeg træner ben at det giver nok i bryst, selvom jeg ikke er helt fit for fight?!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke selv den store erfaring, men umiddelbart syntes jeg ikke dit program holder. Din antorier deltoid får masse af tæsk, men de andre 2 skuldermusler får næsten ingen (lateral og posterier deltoid). Din opdeling af muskelgrupper ser også ud til at gå galt.

Hvis du ikke har for god tid, er et fullbody program 2x om ugen, måske mandag & torsdag, måske at foretrække?

Prøv at søge under forummet, og se om du kan finde en du syntes passer godt til dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share