Skulderen gør ondt


Claus Dietz
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at få ondt i min ene skulder. Det siger knæk og det er som om skulderen gå lidt af led og på plads igen.

Er mit program for hårdt for skulderen og hvad for øvelser kan jeg skifte for at passe bedre på min skulder???????

5x5reps

1 split

Spuat

Bencurl

Benspark

Læg

Dødløft

Chin ups

Håndvægts roning

Håndvægts curl

2 split

Bænkpres (flad bænk)

Skrå bænkpres med håndvægt

Flys med håndvægte

Laterals

Millitary pres

Bagsiden skulder i træktrån

Dips

Triceps-pres bag nakke (en håndvægt-begge hænder)

Træner 4-6dage om ugen

Alle kommentare er velkommene!!!!

Edited by AntonD
Link to comment
Share on other sites

Skulle jeg da ikke umiddelbart mene. Men hvis din krop fortæller dig den ikke kan klare mig, vil jeg råde dig til at få det iorden før du fortsætter. Det kan gå gruelig glat hvis man ikke lytter til sin krop. Måske tag til en kiopraktor, massør eller lign.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nok mene du træner alt for meget skulder... Du skal tænke på at Bænkpres, rows, dips, dødløft og skrå bænkpres også går en del i skulderne. Hvis du så træner skulder øvelser som lateral, military og bagsiden i træktårnet er du jo oppe på ekstrem mange øvelser.... og det alt sammen 2 til 3 gange i ugen er alt får vildt mener jeg. Jeg ville nok vælge ikke at køre disideret skulder øvelser mere end 1 gang i ugen, dine delts for nok af tæsk i øvelser som rows, BP osv.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil bakke op om at når noget gøre ondt , så skal man søge læge. Skulderen er meget kompleks og er involveret i alle øvelser,bortset fra maveøvelser. Jeg har selv slidt min venstre skulser ned iforbindelse med styrkeløft, derfor FÅ DET TJEKKET EN GANG FOR MEGET END EN GANG FOR LIDT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Skulle jeg da ikke umiddelbart mene. Men hvis din krop fortæller dig den ikke kan klare mig, vil jeg råde dig til at få det iorden før du fortsætter. Det kan gå gruelig glat hvis man ikke lytter til sin krop.
Enig! Jeg har forløbigt tage en fridag fra træningen og regner med at starte stille og roligt op igen. <_<
Jeg kender flere der har smadret deres skulder bare ved at lave bænkpres, så en øvelse er næsten nok hvis man kører for hårdt på. Kan du ikke mærke smerte i skulderen i nogle specifikke øvelser?

Jeg kan det "knæk" når jeg sviger håndvægten op til skrå bænk. Og nogle gange i toppen af laterals. <_<

Husker du at træne rotaror-cuff?
Har du et link til nogle øvelser????? :unsure:
jeg vil bakke op om at når noget gøre ondt , så skal man søge læge. Skulderen er meget kompleks og er involveret i alle øvelser,bortset fra maveøvelser. Jeg har selv slidt min venstre skulser ned iforbindelse med styrkeløft, derfor FÅ DET TJEKKET EN GANG FOR MEGET END EN GANG FOR LIDT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Hvis det ikke bliver bedre af et par hviledage og en stille og rolig start, så skal jeg helt sikkert til doktormanden.......

Og mange tak for svarene!!!!! bliv endelig ved...... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share