underligt


TF vol. II
 Share

Recommended Posts

Altså, normalt er de første reps relativt nemme og efterhånden som man repper sættet igennem bliver de tungere og tungere. Sådan har jeg det i alle øvelser. Bortset fra dødløft. Især den første rep er næsten limet til gulvet, nummer to er tung, men så flyver nummer 3, 4 og 5 derudaf og gentagelserne bliver kun en smule tungere undervejs. Både da jeg kørte 15, 12 og nu med 10 reps er den sidste rep klart meget nemmere at udføre end både den første og anden i hvert sæt.

Det skal da ikke være sådan, vel?

Jeg har luret på, om det er opvarmingen der er utilstrækkerlig. Nu er der jo kun nogle latterlige små vægte jeg udsætter min sarte lænd for. Da dødløften p.t. ligger først i passet er fremgangsmåden nogenlunde ens fra gang til gang.

Motionscykel i 5 minutter eller videre indtil pulsen er oppe i 150

finde en træpind og lave vrid - 20 gange til hver side og derefter 15 sidebøjninger til hver side. Opvarmingssæt i DL 15x50% af arbejdsvægten, 10x75% og så i gang. Omvendt burde det ikke have noget med opvarming at gøre, da også det sidste sæt opfører sig sådan.

Nogle ideer? - i min progression nærmer jeg mig snart på grænsen af at den første rep vil op, men gider heller ikke bare at lægge ekstra reps på og ende op med at lave 3x20 eller 3x30; i øvrigt har jeg ingen ekstra ilt med til den slags julelege.

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

vedr. dødløft kan det have noget at gøre med man starter koncentrisk/på den positive først?

Hvorimod bænkpres og squat unracker du stangen, og starter hvor du er stærkest, nemlig på den negative.

?

Jo, tror jeg det er.. Jeg har det på samme måde i benpressen i mit center - her er det sådan en kabel-fætter der starter 'i bunden'

Edited by Nutellakrigeren
Link to comment
Share on other sites

Mens vi er ved gæt: Jeg tror, der kan have noget med at opbygge spænding i musklen. Jsc bemærkede et eller andet sted, at hvis man cleaner fra gulvet inden military press, så får musklen en forspænding, som gør pressedelen lidt lettere.

Kanske vi er ude i det samme her? Jeg bemærker fænomenet mest under DB bænk, hvor den første rep kan være vanskelig, men så går det bedre derfra (indtil det ikke går mere :) ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share