Cutte - Taber i vægt men tager på i fedt %


PaaKur
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg er for et par uger siden begyndt at cutte for at få en lavere fedt procent og det virkede også første uge men derefter er min vægt begyndt at falde og jeg tager ca 0.1 % fedt på om dagen .. er det fordi jeg spiser for lidt eller kan det være at jeg spiser forkert ? (Jeg smider gerne en dag online fra mit kost program hvis nogen har brug for det)

Med venlig hilsen

Kim

Link to comment
Share on other sites

Jeg måler min vægt samt fedt procent hver morgen (og på samme tid) for at følge udviklingen (samt dokumentere det) til det formål bruger jeg en tanita vægt, fedttang samt med jævne mellemrum måler forskellige steder på kroppen. Ideen er at jeg gerne vil tabe mig men ikke så meget som jeg gør nu (ca 300gram om dagen).

Link to comment
Share on other sites

Den fra tanita er skam heller ikke en holdholdt (Kun fedt tangen) det er blot for at få en mere nødagtigt resultat. Så jeg bruger begge .. ligger resultatet sammen og dividerer med 2.

Men jeg er godt klar over den er gal når man mister så mange gram om dagen. Men jeg må bare prøve at sætte antal kcal op med 200 indtil jeg ikke længere taber mig så hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Altså man kan ikke tage to målinger og dividere med 2 og så få en præcismåling - hverken tanita vægten eller tangen er præcis med mindre det er proffessionelt udstyr til adskellige tusindekroner.

300 gr om dagen ? det er 2.1 kg om ugen ? - så må du påregne en væsentlig tab af masse med i købet :-)

Tjek din kost igennem igen, og indtag flere kcal. - og nøjes evt. med at veje og måle dig en gang om ugen.

Ved måling hver dag, får man efter min mening upræcise resultater med - i og med der jo oxo er væske tab, samt væske forøgning med fra dag til dag. Og så tror jeg heller ikke kroppen forbrænder indtag på præcis samme måde og mængde hver dag.

En forøgning på 0.1 % om dagen i fedtprocent tilskriver jeg helt klart upræcismåling.

Er bare lige sån det jeg har kunne opstøve her i de forskellige post på forum. Der er helt sikkert en der er meget enig med mig *G*

Edited by Bastardo
Link to comment
Share on other sites

Jep tak .. grunden til at jeg vejer mig hverdag er blot for at lave en graf over det så jeg muligvis kan spotte hvilke dage der har været gode/dårlige. Det hele svinger så det jeg egenligt kigger på at også kun ugenlige resultater :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tager 2 unøjagtige målinger og lægger dem sammen, får du en måling der er dobbelt så unøjagtig (lidt populært sagt). Som det mindste, bør du holde dig til én målemetode. Samtidig vil din fedt% i teorien stige når du taber dig over 2 kg om ugen. Du kan ikke nå at tabe det i rent fedt, så det er vædske, blod, muskler og hvad ved jeg, du taber samtidig med. Altså vil din fedt% (der jo er et forholdstal) stige. ;).

Prøv at bruge spejlet som målemetode. Det slår aldrig fejl og lyver ikke.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share