Basket Træning


occir76
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

:( har spillet basketball i mange år uden egentligt rigtigt at gøre noget ved det, så besluttede jeg mig for et års tid siden at løbe et marathon, altså som en test til mig selv, og jubiii jeg løb KBH på 4.10 t, ret godt klaret, så tænkte jeg mit næste mål må da være at gøre noget for mit basket interesse, men lige netop her er der ingen trænings metoder eller gode tips, så jeg ville høre om der var nogen der kunne anvise et skema til at kunne "dunke" eller strikke et sammen til mig, vil osse gerne høre hvis du har/i har et skema for explosivitet i bevægelser, ville gerne være hurtigere til at reagere..

på forhånd mange tak :-)

Ricco :-) [email protected]

Link to comment
Share on other sites

Lidt fundet via en søgning på mol..

Plyometri

eksplosiv styrke

Grundlæggende set skal der opbygges grundform først, så råstyrke og til sidst kan du fokusere på en kombination af plyometrisk træning/vægtløftning/råstyrke.

Lige nu skal du i form til at træne tungt: 6mnd vægttræning, derefter ville jeg hoppe på et lav volumen styrkeløfter program og til sidst dette programIncrease your vertical leap

Øv så lang tid?!? Ja for at undgå skader, og fordi du via bedre grundform og styrke opbygget igennem alle 3 faser vil blive hurtigere og bedre til din sport anygay..

Du kan evt. igennem hele forløbet køre 4 ugers cykli efterfulgt af 4ugers pause af lav intensitets plyometriske øvelser:

Sjippe,

jumppre.gif -hopper op, træder ned -ikke springe ned!

I denne bog vil du finde et utal af eksempler, husk: lav intensitet! Brug plyometrien cyklisk (dvs. ikke hele tiden). Konstant brug er imho vejen til stagnation og skader.

0880118466.01._PE30_PIdp-schmoo2,TopRight,7,-26_SCMZZZZZZZ_.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share