Træning til benene


Recommended Posts

Hej

Jeg er snart 13 år, og ville gerne havde nogle gode benmuskler.

Hvordan kan man langsomt, men effektivt opbygge store og stærke muskler?

Skal man cyckle en del? eller skal man også hinke eller hvad skal man gøre?

Håber i gider komme med ideér til et træningsprogram, som er temligt enkelt. Man skal helst kunne lave det med en cyckle og andre "normale" ting.

Håber på nogle gode forslag!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er snart 13 år, og ville gerne havde nogle gode benmuskler.

Hvordan kan man langsomt, men effektivt opbygge store og stærke muskler?

Den mest effektive, og måske den eneste måde at få store, stærke muskler er tung vægttræning. men du er for ung til at begynde på tung vægttræning, da dine knogler ikke er fuldt udvoksede og stadig lidt bløde, derfor kan du nemt få alvorlige skader. Du bliver nød til at vente til du bliver 15-16 år ;)
Skal man cyckle en del? eller skal man også hinke eller hvad skal man gøre?

Man får hverken store eller stærke muskler af cykling eller hinkning, man træner kun muskeludholdenhed og kondition

Håber i gider komme med ideér til et træningsprogram, som er temligt enkelt. Man skal helst kunne lave det med en cyckle og andre "normale" ting.

jeg ved ikke hvad folk i din alder kan eller MÅ gøre hvis de vil have store muskler! ;)

Link to comment
Share on other sites

men du er for ung til at begynde på tung vægttræning, da dine knogler ikke er fuldt udvoksede og stadig lidt bløde, derfor kan du nemt få alvorlige skader. Du bliver nød til at vente til du bliver 15-16 år

VRØVL!

Børn og styrketræning

Du kan købe et par håndvægte og starte ud med. Du kan ikke få kæmpe ben med den, men det kan hjælpe på det.

Komplet træning med håndvægte

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jep det er noget Vås 13 år er en absolut god alder at begynde i også med vægtræning.... men jeg kan forstå at du gerne vil have gode ben muskler uden at benytte vægte eller lign. i så fald tror jeg at sprint træning evt. kan give lidt.

måske noget 10x100m sprint løb

og noget hoppe halløj måske 3x60m med samlede ben

knæbøjninger på et ben...

Men hvis du virkelig vil have gode ben muskler er vægtræning nok det bedste for dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share