Øvelser?


FujiChrash
 Share

Recommended Posts

Bicepscurl med kniv og gaffel fra tallerken til mund bør begrænses så vidt muligt :tongue:

Det' GAS :bigsmile:

Vægttab (fedttab) handler jo basalt set om at man ikke putter for meget i munden så man derved kan forbrænde mere end man spiser - helst vha. øget aktivitetsniveau. Styrketræning forbrænder i den forbindelse ikke særligt mange kalorier sammenlignet med konditionstræning. Men der er ingen tvivl om at f.eks. squat bruger mere energi end biceps-curl, så den styrketræning du forhåbentlig har tid til vil du efter min mening få mest ud af ved at holde dig til flerledsøvelser med frie vægte og ikke så meget maskin-halløj eller isolationsøvelser. Og det er ikke kun pga det højere energiforbrug, men også fordi de er mere effektive til at holde på muskelmassen ikke mindst i forhold til tidsforbruget.

Link to comment
Share on other sites

Ikke et direkte svar på spørgsmålet. Men måske kunne dette have interesse for tråd-starteren:

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=250986

En rimelig sund måde at køre diæt på, uden en decideret kostplan, men i stedet nogle ret simple principper. Der kræves selvf. at man surfer lidt rundt så man er helt klar på hvordan diæten tilrettelægges.

Link to comment
Share on other sites

Ok, kan se i den artikel Sparklez linker til at den for en ublid medfart. Så det er selvfølgelig IMHO at jeg peger på den. Grunden er, at JEG oplever at blodsukkeret bliver stabiliseret markant, såfremt man ikke for for mange kulhydrater - specielt raffinrerede - i løbet af dagen, og man derfor bedre kan styre appetitten.

Yderligere kan man tilføje at Arne Astrup i programmet forleden ang. Atkins-diæten, skulle have påvist at protein-rig mad mætter mere end kulhydrat-rig mad, mad samme kalioriemængde. Så helt skævt er principperne vist alligevel ikke.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Hey igen

Jeg ville lige spørge om der er nogen herinde som kender nogle gode øvelser til vægttab? Jeg snakker ikke om ting som løb osv! :)

Tak på forhånd!

Hej

Hvad mener du helt konkret med "gode øvelser til vægttab" !?

Jeg kender 2

kostomlægning og motion

Held og lykke med projektet! :)

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share