Manglende Vægttab


Gaba
 Share

Recommended Posts

Kan i hjælpe mig....

Jeg har fra Maj frem til Juni tabt mig fra ca. 90 kg til ca. 85 kg.

Jeg er 30 år og er 182 cm.

Så godt så vidt.

Nu har jeg sat mig et nyt mål som går ud på at få en nogenlunde synlig sixfpack / vaskebræt.

Jeg har styrke trænet hele livet.

Mit ligevægtsindtag incl. træning ligger på ca. 3100 kcal. pr. dag.

Målet er ca. 80 kg.

Min kost er sammen sat til ca. 2300 til 2500 kcal. pr. dag.

Hvilket skulle resultere i et vægttab meller 500 til 1000 gram pr. uge.

Jeg supplere med protein samt fiskeolie vitamin piller osv. ved siden af.

Fedt % er i øjeblikket 19% og jeg vil ned på 14 til 15 %

I perioden 16/7 til idag 5/8 ingen ændring overhovedet ???????

Jeg har i perioden øget min træning fra 3 gange pr. uge til ca. 4 1/2 gang pr. uge.

Træner ca. 75 min. af gangen hvor det overvejende er motion kombineret med styrke træning.

Hvad gør jeg forkert eller hvad skal jeg gøre anderledes?

Link to comment
Share on other sites

Der er umiddelbart 2 mulige fejlkilder. Enten er du lidt for optimistisk med dit ligevægtsindtag eller også er dit kcal-indtags-regnskab ikke korrekt.

1. Harris-Benedict siger ca. 2000 kcal excl. din træning som du åbenbart vurdere til 1000 kcal om dagen. Hvis jeg skal forbrænde 1000 kcal. skal jeg have en rigtig god spinningtime samt et andet træningspas (styrke, yoga eller karate) HVER dag. Det har du tilsyneladende ikke.

2. Hvis du føre et kcal.-regnskab f.eks. vha. denne her, og regner ALTING med, burde du være 100% sikker, men hvis du på noget som helst tidspunkt ESTIMERE dit kcal. indtag (helt eller delvist), så er dét garanteret synderen.

Retfærdigvis skal dog siges, at et tredje alternativ kunne være, at du smider fedt og opbygger muskler istedet. Og så er det jo bare helt OK at vægten står stille. Hvis det i virkeligheden viser sig at du IKKE er i kcal. underskud, så er den tredje mulighed måske endda den mest sandsynlige årsag til din stilstand.

Link to comment
Share on other sites

1. Harris-Benedict siger ca. 2000 kcal excl. din træning som du åbenbart vurdere til 1000 kcal om dagen. Hvis jeg skal forbrænde 1000 kcal. skal jeg have en rigtig god spinningtime samt et andet træningspas (styrke, yoga eller karate) HVER dag. Det har du tilsyneladende ikke.

njaa, de 2000kcal må være før aktivitetsfaktoren bliver ganget på. For en "normal" aktiv person er den måske 1,5, dvs dit ligevægtsindtag er omkring 3000. De 2000kcal ville svare til at du var sengeliggende og ikke lavede noget som helst.

Link to comment
Share on other sites

Det har du helt ret i MaxP men i det her tilfælde ved vi faktisk ikke hvilket arbejde Gaba har og hvordan han - ud over træning - tilbringer sin hverdag. Men ellers er jeg enig med dig. Min pointe var bare, at det er nemt at fejlvurdere kcal. forbrændingen ved træning.

Link to comment
Share on other sites

Har været hos Fitnessbutikken og fik målt fedt % osv. og mit ligevægts indtag var ca. 1950 kcal. pr. dag hvis man lå i sofaen hele dagen, så de 3100 passer meget godt.

Har brugt fremgangs måde som er fundet her på sitet.

Jeg bruger i forvejen krop og kost skemaet...

Edited by Gaba
Link to comment
Share on other sites

.. mit ligevægts indtag var ca. 1950 kcal. pr. dag hvis man lå i sofaen hele dagen, så de 3100 passer meget godt.

Jeg istemmer mig de øvriges hylekor: "There is something rotten....." men skal samtidig kommentere effekten af din træning:

Jeg er overbevist om, at du IKKE forbrænder 1150 kcal. om dagen ved 4½ dag om ugen at træne 75 min. Vi taler her om mere end 8000 kcal om ugen ved godt 5½ times ugentlig træning. Det er mere end 1400 kcal. i timen!!!!!!!!!!!!!!

Det er en ydelse/intensitet der er en top-eliteidræts-udøver værdig. :)

Selv om du kan fratrække lidt kcal. fordi du IKKE ligger på sofaen hele dagen, så er der stadig langt ned til en trænings-forbrænding på f.eks. 1000 kcal. som svare til at du løber en tur på 12-13 km, hvilket sikkert kan gøres på 75 min.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har læst mig frem til er at en person på min str. forbrænder omkring de 3100 kcal. pr. dag ved alm. træning.

Som sagt har jeg fået målt min ligevægts forbrænding til 1950 kcal. pr. dag, hvor meget skal jeg tillægge for en alm. arbejds dag uden træning?

Som sagt har jeg beregnet det på en formel fundet her på sitet + at jeg har fundet en anden type via nettet som lå uhyggelig tæt på.

Hvor meget regner i med at jeg forbrænder i snit ???

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har læst mig frem til er at en person på min str. forbrænder omkring de 3100 kcal. pr. dag ved alm. træning.

Som sagt har jeg fået målt min ligevægts forbrænding til 1950 kcal. pr. dag, hvor meget skal jeg tillægge for en alm. arbejds dag uden træning?

Som sagt har jeg beregnet det på en formel fundet her på sitet + at jeg har fundet en anden type via nettet som lå uhyggelig tæt på.

Hvor meget regner i med at jeg forbrænder i snit ???

På de dage kan du bare ligge på ca 2000kcal, så sku du nok kunne holde dig i underskud...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share