Glucosamin – hvem har brug for det?


Jens Stærkjær
 Share

Recommended Posts

Har af og til problemer med smerter i skuldrene, ikke noget alvorligt, men for at det ikke skal udvikle sig til at blive værre, har jeg overvejet at tage glucosamin.

Men har glucosamin en forebyggende effekt mod skuldreskader?

Derudover, hvad er glucosamin egentligt? Og hvorfor kan det ikke købes i Danmark? (firmaet jeg har tænkt på at købe det fra, sender det fra England, da de oplyser at det ikke længere må sælges fra Danmark)

Hvad er jeres erfaringer med glucosamin, og tror I det vil hjælpe mig?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Glucosamin er udtræk fra krebseskaller, som er med til at genvinde brusk - det bruges fx til gigtpatienter. Glucosamin kan godt købes i Danmark. Det kan købes som teknisk råvare, da det endnu ikke er klassifiseret som kosttilskud eller andet endnu. Tror endda, at du kan købe det hos Matas. Min veninde tager det i pilleform, mens jeg selv tager det i pulverform (billigere) blandet op i lidt kakaomælk, da det har en hæslig smag.

Jeg har selv købt det på nettet hos en dansk forhandler og bruger det, da jeg døjede med en skulderskade. Skaden er væk nu, men det kan lige så godt skyldes, at jeg ikke længere træner de øverlser, der belastede den i første omgang. Det har jeg jo ikke rigtig noget bevis for....

held og lykke med at komme skaden til livs.

Mvh Snoopy

Link to comment
Share on other sites

æhh i er vist ikke helt up to date på glucosamin status i danmark.

det er blevet klassificeret som lægemiddel, og må derfor ikke længere sælges som "teknisk råvare" en måneds tid efter klassificereing er der dog kommet godkendte glucosaminprodukter på hylderne, så ja det kan købes i f.eks. Matas.

Der er endda en forsideartikel om dette, Snoopy du har ingen undskyldning ;)

Formynderisk arrogance fra lægemiddelstyrelsen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share