Ondt i lænd


HOMER
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har i de sidste par måneder haft det problem at hver gang jeg bukker mig forover, f.eks når jeg skal binde mine snørebånd, giver det et jag i min lænd. Det er som om at det kommer hver gang jeg krummer min ryg for det er ikke noget problem at lave dødløft eller squat, er der nogle der ved hvad der kan være galt????

Link to comment
Share on other sites

Det kan være mange ting - formodentligt er det ganske harmløst (men dog irriterende men heldigvis let at få til at gå væk) og i sjældne tilfælde kan det være noget mindre behageligt. Få en tid hos læge som formodentligt - med mindre du har samme håbløse læge som jeg - vil sende dig til kiropraktor eller fysioterapeut. Der vil du få repererende behandling, samt nogle forebyggende øvelser at lave derhjemme. Muligvis vil du også blive frarådet nogle sportgrene/øvelser fra morionsceneret. Det afhænger lidt af om der er kommer pludseligt - i så fald hvordan, eller langsomt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor længe har du trænet..?

Kører du tungt Squat, dødløft, Bent over barbell row eller andre øvelser som belaster lænden..?

Hvis du er forholdsvis grøn og samtidig kører hårdt frem - kan du i en periode køre lidt lettere...

Lyt til kroppen... ;)

- Kajakroer

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg flere gange fået ondt i ryggen af squat men det har mest været akut, pga. dårlig smidighed og for kort baglårsmuskulatur. Der er dog et par øvelser som giver mig bøvl i løbet af aftenen eller dagen efter træning: siddende twist for skrå mave og siddende baglårscurl er øvelser jeg har skrottet fra mit program og ikke skal prøve igen. Squat skal ikke mere laves i almidelige sko; enten bliver det med bræt under hælen eller i rigtige squatsko.

Intet mystisk i at det først gør ondt senere, sådan kan det sagtens være. Så er det heldigvis kun infiltrationer i muskulaturen som kan nuldres ud igen.

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share