Salt


blazz
 Share

Recommended Posts

Efter jeg fik et råd, om at spise peanuts til at få nok Kcal, kom jeg til at tænke på alt det salt, som de indholder. :o

Kan for meget salt ikke være skadeligt. :unsure: Hvis det er skadeligt, kan det så ikke løses ved at drikke ekstra vand, men hvor meget.

Håber i forstår spørgsmål, ellers må i skrive, så skal jeg prøve at forklare det bedre ;)

MVH Peter

Link to comment
Share on other sites

Jeg har så en anden vinkel på det: undgå salt, og undgå peanuts. Gennemsnitsdanskeren indtager mange gange den mængde salt, han/hun skal bruge. Det er rigtigt at ved hård træning, især i varmt vejr, mister man en del salt, men det er sjældent noget at bekymre sig om, medmindre man træner mere end 3-4 timer i træk eller træner i temperaturer over 35 grader. Jeg ville holde mig fra peanuts, også fordi der er nogle problemer med den måde de fremstilles med, der giver højere risiko for indhold af toxiner (giftstoffer). Prøv i stedet at spise andre nødder. Mandler er rigtigt gode, evt. med lidt rosiner til. Generelt er alle typer nødder en god ting at spise, du kan også lave din egen "trail mix", en blanding af forskellige nødder og lidt rosiner. Lad være med at købe sådan en blanding færdiglavet, der er tit en masse bras i...

Link to comment
Share on other sites

gregg:

Jeg har så en anden vinkel på det: undgå salt, og undgå peanuts.
Gennemsnitsdanskeren indtager mange gange den mængde salt, han/hun skal bruge.

Hvis man indtager den mængde man behøver normalt, hvorfor skal man så undgå det?

Jeg snakkede med lægen her for nylig. Da vi kom ind på kosttilskud sagde han, "drop det, du behøver normalt ikke mere end du normalt indtager, men spis måske lidt ekstra salt". Om han har ret, skal jeg da ikke sige.

Link to comment
Share on other sites

De fleste indtager alt for meget salt.

Salt skal du kun indtage ekstra af ved intens fysisk aktivitet eller hvis du skulle blive sat af i Sahara......

Kostanbefalingerne vil gøre noget ekstra ud af dette område i næste udgave - skulle komme meget snart.

Vena:

Din læge ved formentlig ikke et hak om kosttilskud eller for den sags skyld ernæring. Ofte har de dog en mening selv om de ikke har noget at ha´ det i når man går dem på klingen.

En læge lærer praktisk talt intet om ernæring - sidst jeg hørte havde de i alt 16 timer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share