Kakao mælk efter træning ?


Urkia
 Share

Recommended Posts

bananer er ingen proteinkilde... kalorie tabel - banan Sørg derfor for at indtage nogle proteiner efter træning.

Synes ikke artiklen bør sætte Arla i så dårligt lys som det er tilfældet. Nok er der sukker i kakao men 50g/liter starter ingen krig...

Det holder ihvertfald ikke undertegnet fra det brune guld :tongue:

Tror mange MOL'boere er af samme opfattelse B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig forstået folk drak cacaomælk efter deres træning. Man får jo ligeså meget ud af at drikke skummetmælk og spise en banen istedet for, samtidig får man gode vitaminer og slipper for sukkeret. Hvis man bulker er det selvfølgelig ligemeget, men for "almindelige" mennesker kunne jeg bedst forstille mig folk fortrak at få deres kcal igennem fast føde istedet.

Der har forøvrigt lige været noget på DR1 om emnet, det var næsten skræmmende at se hvordan børn sutter det i sig.

Link to comment
Share on other sites

Der har forøvrigt lige været noget på DR1 om emnet, det var næsten skræmmende at se hvordan børn sutter det i sig.

Det var faktisk et ganske godt sagligt program, og det er svært at modargumentere Bengt Saltin. Det er værd at tænke på, at det kræver 26 minutters hårdt arbejde, for at forbrænde 1/2 liter cacaomælk, for det er der vist mange motionister, der ikke er klar over.

Så jeg holder mig vist også til noget skummetmælk og en banan, som jeg altid har gjort ;)

Link to comment
Share on other sites

Der har forøvrigt lige været noget på DR1 om emnet, det var næsten skræmmende at se hvordan børn sutter det i sig.

Det var faktisk et ganske godt sagligt program, og det er svært at modargumentere Bengt Saltin. Det er værd at tænke på, at det kræver 26 minutters hårdt arbejde, for at forbrænde 1/2 liter cacaomælk, for det er der vist mange motionister, der ikke er klar over.

Så jeg holder mig vist også til noget skummetmælk og en banan, som jeg altid har gjort ;)

hvis man er int i at være i kalorie overskud er der vidst heller ikk nogle der ønsker at forbrænde det, men derudover er mælk da generelt bedre. Mere protein og mindre kulhydrat

Link to comment
Share on other sites

I forbindelse med vægttræning ville jeg i stedet for kakaoen indtage noget valleprotein og noget druesukker. Både proteinen og kulhydraterne er hurtigere optagelige, og så er prisen stort set den samme.

øhh nej prisen er absolut ikk den samme og nu handler tråden om Kakao <_<

Link to comment
Share on other sites

Teddy:

Nu kan man få billigt valleproteinpulver for ca. 12 øre per gram og druesukker for 3 øre per gram. Dvs. at det ca. koster 7 kr. for en blanding, der er tilsvarende kakaoens indhold, så det er næsten samme pris for et bedre produkt.

Og nu er det vel ikke blevet forbudt at komme med råd. <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
1 liter kakao + 50g proots pulver plejer at være hvad jeg indtager efter træning :)

Er det ikke i overkanten? Ved ikke hvor mange gram protein der er i dit pulver men hvis det nu er 80% får du jo ialt 75 g på en gang!

Vil du være stor og stærk må du spise som en der er det :)

Hvad mener du de galt med at indtage 75g protein på en gang?

Link to comment
Share on other sites

1 liter kakao + 50g proots pulver plejer at være hvad jeg indtager efter træning :)

Er det ikke i overkanten? Ved ikke hvor mange gram protein der er i dit pulver men hvis det nu er 80% får du jo ialt 75 g på en gang!

Vil du være stor og stærk må du spise som en der er det :)

Hvad mener du de galt med at indtage 75g protein på en gang?

Troede ikke kroppen kunne optage så meget på en gang? Vil det ikke være bedre at indtage halvdelen under træning og resten efter? Eller dele det op i 3 så du får en 1/3 før, under og efter træning?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
1 liter kakao + 50g proots pulver plejer at være hvad jeg indtager efter træning :)

Er det ikke i overkanten? Ved ikke hvor mange gram protein der er i dit pulver men hvis det nu er 80% får du jo ialt 75 g på en gang!

Vil du være stor og stærk må du spise som en der er det :)

Hvad mener du de galt med at indtage 75g protein på en gang?

Troede ikke kroppen kunne optage så meget på en gang? Vil det ikke være bedre at indtage halvdelen under træning og resten efter? Eller dele det op i 3 så du får en 1/3 før, under og efter træning?

Det vist hip som haps, tror marginalerne er så små at det kun gør en meget lille forskel. Hvis man har spist fornuftigt inden træning går man jo ikke sukkerkold, og hvorfor sende blod til maven fordi der skal fordøjes, når det burde ryge ud til musklerne under træning?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man har spist fornuftigt inden træning går man jo ikke sukkerkold, og hvorfor sende blod til maven fordi der skal fordøjes, når det burde ryge ud til musklerne under træning?

Det kan du selvfølgelig have ret i, men derfor kan du jo stadig godt dele det op i halvdelen før og resten efter træning ;) Har min tvivl om du vil få det optimale ud af at indtage 100 g kulhydrat og 75 g protein på en gang.

Link to comment
Share on other sites

Dette er hvad jeg indtager før og efter træning.

Post træings shake, 1/2 time før træning:

250 ml cacao + 25 g protein pulver (90%)= 25 g kulhydrat og 31,25 g protein

Efter trænings shake, lige efter træning:

250 ml cacao + 35 g protein pulver (90%) = 25 g kulhydrat og 39,25 g protein

Jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge 100 g sukker til fra cacao (1 liter) når jeg også får kulhydrater fra den mad jeg spiser 1-2 timer efter træning!

Link to comment
Share on other sites

er rørsukkeret ikke godt til at fylde glykogendepoterne op efter en hård times styrke..? Der kan vel godt optages 50 g. kul hvis man er trænet. Og rørsukker har da en høj GI-værdi og er vel derfor hurtigt-optageligt??

kan ikke se problemet..kun for folk der virkelig er på en seriøs slankekur.. hvilket jo er rimeligt umuligt hvis man vil opnå optimale resultater med sin styrketræning..

Link to comment
Share on other sites

er rørsukkeret ikke godt til at fylde glykogendepoterne op efter en hård times styrke..? Der kan vel godt optages 50 g. kul hvis man er trænet. Og rørsukker har da en høj GI-værdi og er vel derfor hurtigt-optageligt??

kan ikke se problemet..kun for folk der virkelig er på en seriøs slankekur.. hvilket jo er rimeligt umuligt hvis man vil opnå optimale resultater med sin styrketræning..

Du kan sikkert godt optage 50 g sukker. Men hvis du drikker en shake med 50 g kulhydrat lige efter træning og yderligere får 50-100 g gennem mad en times tid efter synes jeg du får lige rigeligt med kcal gennem sukker! Og endnu værre, hvis du også drikker en shake med 50 g kulhydrater inden træning, ja så får du op til 200 g kulhydrater indenfor 3 timer :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

nu var det ikke en shakes jeg tænkte på.. men en kakaomælk..

- hvis man drikker en kakaomælk lige efter træning og tager hjem og spiser en times ti efter er det da ikke for meget..

syntes bare at folk er lidt hysteriske når det angår kakaomælk og sukkerindholdet.. man skal da være på en seriøs diæt, hvis det er for meget med det sukker der er i en hel eller halv kakaomælk.. energibehovet skal jo lige dækkes inden dine muskler begynder at genopbygges..

Link to comment
Share on other sites

nu var det ikke en shakes jeg tænkte på.. men en kakaomælk..

- hvis man drikker en kakaomælk lige efter træning og tager hjem og spiser en times ti efter er det da ikke for meget..

syntes bare at folk er lidt hysteriske når det angår kakaomælk og sukkerindholdet.. man skal da være på en seriøs diæt, hvis det er for meget med det sukker der er i en hel eller halv kakaomælk.. energibehovet skal jo lige dækkes inden dine muskler begynder at genopbygges..

Som du kan læse drikker jeg jo selv en halv liter cacao i mine shakes ;) Men en hel liter synes jeg er i overkanten. Du skal tænke på kulhydratkilden fra cacaomælk er sukker, der findes sundere kulhydrater som du kan få fra din kost istedet ;)

Edited by ZooLander
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share