Endelig Arla :D


linder
 Share

Recommended Posts

Jeg synes ikke, at Arla har hørt særlig godt efter. Det er jo kun mængden af tilsat sukker, som de reducerer med 30 %. Det totale kulhydratindhold i kakaomælken består jo for ca. halvdelens vedkommende af de i mælken naturligt forekommende. Det totale kulhydratindhold reduceres altså kun med ca. 15 %.

Om igen, Arla - og så for alvor denne gang! Hvor står det skrevet, at kakaomælk partout skal smage som slik?

Link to comment
Share on other sites

Det er ærgeligt at de også reducerer kakaoindholdet - en af de få ting som adskillelige forsøg peger på er sundhedsfremmende.

Endvidere synes jeg godt om kakaosmagen. Jeg husker stadig dengang man kunne få kakaomælk med stærk kakaosmag - det var sager selv når kakaoen var lavet på skummetmælk.

Idag køber jeg altid en lavet på letmælk og en på skummetmælk og blander fordi jeg ikke bryder mig om skummetmælkskakao. Den lidt federe smag kompenserer for den manglende mængde kakao.

Link to comment
Share on other sites

Om igen, Arla - og så for alvor denne gang! Hvor står det skrevet, at kakaomælk partout skal smage som slik?

ehhh....

kakaomælk er slik, derfor giver det da meget god mening at de også vil have det til at smage som slik. Det er jo nok først og fremmest smagen de sælger skidtet på.

Det reducerede kakaoindhold tror jeg dog vil tiltale en del små børn.

Link to comment
Share on other sites

kakaomælk er slik

Så 5% sukkerindhold gør det til slik eller hvad? Hvis du mener det så er der MANGE dagligvarer der er slik. Ja faktisk er det en tåbelig kategorisering så måske mener du noget andet alligevel.

Det er mange daglivarer faktisk også efter min opfattelse, specielt mange morgenmadsprodukter er slemme, så nej jeg har ikke ændret så meget holdning på det punkt.

Men det er selvfølgelig en glidende grænse mellem slik og madvarer.

Link to comment
Share on other sites

Ernæringsmæssigt er det en lidt bedre kakaomælk. Jeg kunne stadigt godt tænke mig at de lavede et andet produkt der sigtede på at være et rimeligt velsamgende maksimalt sundt mellemmåltid uden nødvendigvis at være den nydelse for ganen som en kakaomælk oprindeligt er tænkt til at være.

Indtil videre holder jeg stadig på Cocio Light som det rigtige. Eneste kritiske er hvad man skal mene om tilsætningen af acesulfam-kalium.

Link to comment
Share on other sites

Ernæringsmæssigt er det en lidt bedre kakaomælk. Jeg kunne stadigt godt tænke mig at de lavede et andet produkt der sigtede på at være et rimeligt velsamgende maksimalt sundt mellemmåltid uden nødvendigvis at være den nydelse for ganen som en kakaomælk oprindeligt er tænkt til at være.

Indtil videre holder jeg stadig på Cocio Light som det rigtige. Eneste kritiske er hvad man skal mene om tilsætningen af acesulfam-kalium.

Jeg har inden for de sidste par uger (ifm. denne diskussion) udskiftet min skummemælk med cocio-light. Kan sgu ikke lige finde ud af, hvad jeg synes om smagen - første gang var jeg posivtivt overrasket. De sidste par gange har jeg ikke været særlig vild med den. Tror nok, jeg holder fast i min skummemælk til hverdag :)

acesulfam-kalium??? - Hvaba?? Som gør??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share