HST program


eyeless
 Share

Recommended Posts

Vil da lige skrive hører om der er nogen der har noget kritik til det HST program jeg skal til at kører.

Bænkpres

Dødløft

Squat

Standing Calf Raise

Incline bænk

Millitary press

DB rows

front cable pulldowns (da jeg ikk ka ta 15 chin ups)

pull-ups

dips

mave bliver trænet andre dage, end resten af programmet

Link to comment
Share on other sites

front cable pulldowns (da jeg ikk ka ta 15 chin ups)

pull-ups

Hvis du ikke kan tage 15 chin-ups, så kan du formodentlig heller ikke tage 15 pull-ups. Hvis du kan, så smid pull-downs ud, hvis ikke, så kyl dem (pull-upsne) ud.

Personligt ville jeg også nøjes med enten flad bænk eller incline, men hvis du mener du kan holde til det, så fyr den af :)

Link to comment
Share on other sites

front cable pulldowns (da jeg ikk ka ta 15 chin ups)

pull-ups

Hvis du ikke kan tage 15 chin-ups, så kan du formodentlig heller ikke tage 15 pull-ups. Hvis du kan, så smid pull-downs ud, hvis ikke, så kyl dem (pull-upsne) ud.

En anden løsning kunne være at køre i lat-maskinen, indtil man rammer en reprange, hvor der er krudt nok i ryggen til at man kan nappe de planlagte reps.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

pull-ups er med underhånds greb "så vidt jeg ved" og dem kan jeg godt tage 15 reps med, og så er det min eneste biceps øvelse, sys ikk de får nok ved kun at have rows...

Grunden til jeg ikk har lat raises med er fordi, jeg sys der er nok skulder med både bænk, skrå bænk og milli. (hvad jeg også havde i mit sidste fullbody, og jeg kan godt klare det :) ) Jeg sys heller ikk jeg kan kører den tungt nok til aat kører en ordentlig prograssion...

men vil overveje at tage pull downs ud, men jeg vil bare gerne ha arbejdet godt med mine lats, da de mangler en del masse i forhold til resten, når jeg så kommer til 5 reps ville jeg skifte dem ud med chins, lyder det helt åndsvagt

Link to comment
Share on other sites

men vil overveje at tage pull downs ud, men jeg vil bare gerne ha arbejdet godt med mine lats, da de mangler en del masse i forhold til resten, når jeg så kommer til 5 reps ville jeg skifte dem ud med chins, lyder det helt åndsvagt

Okay, vi gider ikke pull-up vs chin-up diskussionen hér, men som Torben også er inde på, kør pull downs i træktårnet indtil du når en reprange du kan lave kropshævninger med, derefter står den på pull-ups og pull-ups med vægt.

Hvis du har tænkt dig at lave kropshævninger med håndfladerne mod dig (underhåndsgreb), så ville jeg foreslå at du også kører pulldowns med håndfladerne mod dig. Men det havde du nok regnet ud.

Link to comment
Share on other sites

lyder fornuftigt, men ville tage en lat raises i stedet for military da du rammer det forreste af skulderen i bænk og andre i forvejen..

evt. en bent over rows, for at ramme det bagerste af skulderen..

er selv igang med hst og har lige afsluttet 3. uge og kører følgende øvelser..hvilke er smaddergode efter min mening..:

Squat

Bænkpres

bent over rows

dødløft

incline dumbbell press

front pulldown

Standing Leg Calf Raise

lying triceps extension

One Arm Lateral Raise

barbell curl, ez bar

Abs

Link to comment
Share on other sites

men vil overveje at tage pull downs ud, men jeg vil bare gerne ha arbejdet godt med mine lats, da de mangler en del masse i forhold til resten, når jeg så kommer til 5 reps ville jeg skifte dem ud med chins, lyder det helt åndsvagt

Okay, vi gider ikke pull-up vs chin-up diskussionen hér, men som Torben også er inde på, kør pull downs i træktårnet indtil du når en reprange du kan lave kropshævninger med, derefter står den på pull-ups og pull-ups med vægt.

Hvis du har tænkt dig at lave kropshævninger med håndfladerne mod dig (underhåndsgreb), så ville jeg foreslå at du også kører pulldowns med håndfladerne mod dig. Men det havde du nok regnet ud.

Hehe det var heller ikk for at starte diskussionen, den bliver man aldrig færdig med :lol:

Men jeg kan godt lave dem, med underhåndsgreb, men ikk med overhåndsgreb. Derfor kører jeg overhånds i tårnet... underhåndsgrebet er for at få en biceps øvelse med, og jeg sys ikk om at kører isolationsøvelser som curls, i fullbody, så heller have øvelser der rammer så mange muskler som muligt.

søren> Kan ikk se hvorfor jeg skulle have bent over rows med når jeg har DB rows

Men kan være jeg skal erstaatte milli med lat raises, specielt fordi jeg har meget smalle skuldere, så den smule man kan få på siderne vil altid hjælpe ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share