Protein pulver og glutamin


peet_dk
 Share

Recommended Posts

Jeg er på kur, og motinere 5 dage om ugen. Styrketræner så 2 dage om ugen. Jeg har tænkt på om det ville være smart at købe noget protein pulver til at tage de dage jeg har problemer med at komme op den mængde jeg skal have (kropsvægt*0,8 går jeg ude fra?) Og måske lidt ekstra de dage jeg styrketræner? Kan I anbefale det, eller er det bedre at få så meget styr på sin kur så man ikke har behov for tun (næsten) hver dag for at komme op på den mængde proteiner man skal?

Jeg skrev med en online butik da jeg var lidt itivel om hvad forskellen var på nogle forskellige produkter. Skrev hvad jeg skulle bruge pulveret til. I svaret skrev han også hvorfor jeg ikke kompineret det med et glutamin produkt. Har læst meget kort om det, og det virker da faktisk som et rigtigt godt produkt for en som mig? På kur, en masse motion?

Link to comment
Share on other sites

Protein pulver behøver du kun hvis du ikke får protein nok i din kost (dvs. kød, æggehvide osv). Mange benytter det faktisk mest fordi det er nemt og det ikke kræver alt for meget tid i et køkken og er nemt at have med.

mvt. 0.8*kropsvægt ville jeg nærmere anbefale 2-2.5 * kropsvægten :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er med henblik på muskelvækst vil jeg sige, at Glutamin er penge lige ud af vinduet!

Det vil ikke gøre en pind for din muskelvækst - en lille procentdel af glutaminen vil være med til at forhøje proteinsynthesen; men køber du en alm. whey proteinpulver, får du al den glutamin med du har behov for.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er med henblik på muskelvækst vil jeg sige, at Glutamin er penge lige ud af vinduet!

Det er med henblik på at opretholde så meget af min muskelmasse nu hvor jeg motionere 4 dage om ugen med kalorie underskud. Ud over det styrketræner jeg 2 dage om ugen, for at opretholde min muskelmasse (og lavet noget andet end motiontræning) De dage jeg styrketræner sørge jeg selvfølig for at indtage ekstra proteiner (dog ikke 2-2,5*kropsvægt... Som jeg vil gøre frem over alle dage)

Vil I mene gutamin er pengene ud af vinduet til det formål?

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg gode erfaringer med glutamin. Det er dog især godt ved meget hård træning, så hvis du er i gang med en fedtreduktion, ville jeg nok vælge det fra.

Ang. proteinpulver, så er jeg stor tilhænger af det, både i forbindelse med træning og "slankekure". Det er vigtigt at få nok protein under en "slankekur", og det kan være svært, især hvis man har travlt. Derfor er proteinpulver et glimrende supplement. Desuden kan proteinpulver være godt som tilskud lige efter (styrke-) træning, da kroppen her har et stort behov for hurtigt protein. Jeg ville vælge en valleprotein uden smags- eller tilsætningstoffer. Men hvis du sætter din kost rigtigt sammen og dit mål ikke er øget muskeltilvækst kan du godt undvære pulveret.

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg gode erfaringer med glutamin. Det er dog især godt ved meget hård træning, så hvis du er i gang med en fedtreduktion, ville jeg nok vælge det fra.

Ok, så det vil heller ikke være godt på de dage hvor jeg er til spinning e.l.? Eller skal det være ved mere hård træning?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share