Muskelvækst med fedttab samtidig


The Real Kasper
 Share

Recommended Posts

Hej igen

Jeg er i den situation at jeg gerne vil få flere muskler men samtidig skal jeg af med ca 5 - 7 kg fedt.

Jeg kører splitprogram for overkrop 4 gange om ugen og det vil jeg gerne blive ved med.

Spørgsmål:

Hvilket proteinpulver eller lignende er bedst for mig? ( lige nu tager jeg Reflex Instant whey)

Hvilke ting i kosten skal jeg undgå og hvad skal jeg gå efter?

Håber nogen har lidt erfaringer.

Venligst

Kasper :)

Link to comment
Share on other sites

Jeps, det er det mål de fleste har ;)

Desværre er det ganske svært at gøre begge ting samtidig (næsten umuligt), så derfor ville jeg fokusere på enten at tabe dig eller gaine.

Sørg for at få masser af protein, sundt fedt og ligeledes nogle kulhydrater. En god ting er at prøve med kropkost programmet, og tælkle kcal bare en uge eller to, så bliver du pludselig meget bevidst om, hvad det er du putter i munden.

For at tabe dig skal du ligge i kcal undersku, dvs., indtage mindre energi end du forbruger. Hvis du ikke taber dig kan du altså enten forbruge mere energi eller indtage færre kcal.

Proteinpulver og lignende er ikke et MUST, men kan være en hjælp. Forvent dog på ingen måde at det er et vidundermiddel. Det er et tilskud til din kost, hvis du ikke er så god til at få nok proteiner indenbords.

Hvorfor træner du dog ikke underkrop? :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Før det første bør du også træne ben, der er alt for mange der ikke træner deres ben.

Bentræningen medfører mange positive ting, fx flottere ben (IMO) - det ser ikke kønt ud med flueben til en veltrænet overkrop - det har også en positiv effekt på resten af din træning mht udskillelsen af mere væksthormon. HUSK AT TRÆNE BEN :4whip:

Som sokr@tez siger er det svært at både tabe fedt og gaine muskler samtidigt, men det kan godt lade sig gøre især hvis man ikke har trænet før, men det kræver at man har godt styr på sit kcal-indtag.

Men nu da sommeren er forbi for i år, ville jeg nok starte med at gaine nogle måneder, og så cutte det extra fedt væk til foråret.

Edited by Glud
Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil træne op til at blive BB'er med konkurrence for øje, så kan 'bulking' (altså at æde sig stor og mægtig og dermed være i kcal overskud) være vejen frem, for derefter at cutte fedtet.

Men hvis du som flertallet ønsker at ha en flot krop året rundt, og ikke er konkurrence orienteret, så vil jeg mene, at du skal vælge den lange og seje kamp, nemlig at bevæge dig kun lige i underkanten af dit vedligeholdelsesniveau rent kcal mæssigt. Men det tager lang tid at smide fedtet på den måde; men metoden er sundere og desuden vil du med tiden være i god form året rundt, og ikke en tyk pølse i 9 måneder og cuttet i 3 måneder.

Mht. valget af protein pulver - nu kender jeg ikke lige det du nævner; men se på indholdet..

Hvor mange % protein er der i, hvor mange kcal. per serving.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share