Hvad er 'god kost' ?


Dresse
 Share

Recommended Posts

Ja.. hvad er 'god kost' ? Når man går efter muskelvækst...

.. læser tit herinde at et godt råd er at spise fornuftigt, eller godt eller whatever... og det eneste jeg har fundet ud af, er at man skal spise meget Er der ikke en bestemt slags mad, der er godt at æde en masse af? Eller for den sags skyld holde sig langt væk fra ?

Og så lige en ting mere:

.. snakkede med en af mine venner forleden, som også træner.. (dog ikke sammen med mig) og han påstår at man går en uge tilbage i træningen hver gang du går på druk.. og tja.. på det ene år jeg har trænet, har drukket MINDST hver anden weekend, men kan altså ikke liiiiige se forskellen...

Er han bare en lille abe, der siger det for at få venner? :lol: Eller noget ^^

.. på forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

God kost kan vel siges at være summen af en masse små ting.

De mest basale er vel:

- Nok protein. Kød og magre mejeriprodukter er generelt de bedste kilder til protein. Læs i øvrigt protein-FAQ'en.

- Undgå for mange simple kulhydrater, sukker (pas også på varer med meget tilsat sukker) og hvidt brød f.eks. Se kulhydrat FAQ'en

- Masser af grøntsager (den har jeg lidt svært ved :bblush: )

- En fornuftig fedttype-fordeling. Enkelt- og flerumættede fedtsyrer har en positiv effekt på kolesteroltallet. Se fedt FAQ'en.

Her kan du se et eksempel på en maddag i Crawdaddy's liv :bigsmile:

Han stiller op til DM i bodybuilding, så han har nok rimelig styr på kosten.

Ud over det kan jeg anbefale denne artikelserie af Rosemary Vernon. Den er lang, og du får ikke en færdig kostplan stukket i hånden, men forhåbentlig lærer du at lave en der passer til dig.

Ang druk, så kan man umuligt sige at det sætter én så og så meget tilbage, men der er vist ingen tvivl om at effekten er negativ. Hvor stor en del af den negative effekt, der direkte kan relateres til alkoholen, og hvor meget der skyldes det aktivitetsniveau og fødeindtag som oftest følger i kølvandet på druk, er svært at sige, men jeg tror sidstnævnte bærer hovedansvaret. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ja.. hvad er 'god kost' ? Når man går efter muskelvækst...

.. læser tit herinde at et godt råd er at spise fornuftigt, eller godt eller whatever... og det eneste jeg har fundet ud af, er at man skal spise meget  Er der ikke en bestemt slags mad, der er godt at æde en masse af? Eller for den sags skyld holde sig langt væk fra ?

Og så lige en ting mere:

.. snakkede med en af mine venner forleden, som også træner.. (dog ikke sammen med mig) og han påstår at man går en uge tilbage i træningen hver gang du går på druk.. og tja.. på det ene år jeg har trænet, har drukket MINDST hver anden weekend, men kan altså ikke liiiiige se forskellen...

Er han bare en lille abe, der siger det for at få venner?  :lol:  Eller noget ^^

.. på forhånd tak!

<{POST_SNAPBACK}>

Det med alkoholen er delvis rigtig. Når du har været på druk kan der gå op til 14 dage inden din krop forbrænder kcal og opbygger muskler. Prøv at kvitte alkoholen en måned og du kan mærke forskellen ret hurtigt!!

Link to comment
Share on other sites

Det med alkoholen er delvis rigtig. Når du har været på druk kan der gå op til 14 dage inden din krop forbrænder kcal og opbygger muskler. Prøv at kvitte alkoholen en måned og du kan mærke forskellen ret hurtigt!!

<{POST_SNAPBACK}>

hvad er det for noget fup ? kroppen stopper sguda ikke med at forbrænde kcal, fordi du har drukket. Det lyder som noget taget direkte ud fra vægtkonsulenternes vrøvlebog.

Link to comment
Share on other sites

Ja.. hvad er 'god kost' ? Når man går efter muskelvækst...

.. læser tit herinde at et godt råd er at spise fornuftigt, eller godt eller whatever... og det eneste jeg har fundet ud af, er at man skal spise meget  Er der ikke en bestemt slags mad, der er godt at æde en masse af? Eller for den sags skyld holde sig langt væk fra ?

Og så lige en ting mere:

.. snakkede med en af mine venner forleden, som også træner.. (dog ikke sammen med mig) og han påstår at man går en uge tilbage i træningen hver gang du går på druk.. og tja.. på det ene år jeg har trænet, har drukket MINDST hver anden weekend, men kan altså ikke liiiiige se forskellen...

Er han bare en lille abe, der siger det for at få venner?  :lol:  Eller noget ^^

.. på forhånd tak!

<{POST_SNAPBACK}>

Det med alkoholen er delvis rigtig. Når du har været på druk kan der gå op til 14 dage inden din krop forbrænder kcal og opbygger muskler. Prøv at kvitte alkoholen en måned og du kan mærke forskellen ret hurtigt!!

<{POST_SNAPBACK}>

ja det er altså en sort gang vrøvl :dry::hmmm:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share