Spise tidligt om morgen...bbvvaaddd


Scicle
 Share

Recommended Posts

Jeg har et problem. Er netop begyndt på et nyt arbejde og skal nu noget tidligere op end før. Mit problem er at når jeg skal spise morgenmad er jeg ved at kaste op.....skal virkelig tvinge migselv til at spise. Det er ikke noget jeg tidligere har haft problemer med da jeg altid har kunnet spise med det samme jeg er stået op. Det har ændret sig efter jeg er begyndt på mit nye arbejde.

Spiser jeg intet er jeg sulten 10 minutter efter jeg er mødt på arbejde og det er jo heller ikke så godt.

Det jeg så vil høre er om det bare er mig der er mærkelig eller om der er andre der har/har haft samme problem.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ens sult følelse kan ændre sig af mange ting. Tidspunktet på døgnet kan have noget at sige. Som du selv er opmærksom på, står du noget tidliger op - og din krop er måske ikke vant til at modtage mad så tidligt.

En anden ting er din nye livs Situation

Er netop begyndt på et nyt arbejde
Det kan godt give en naturlig stress, hvor kroppen reagere med manglende sult og opkastfornemmelse " maven snørre sig sammen" ..

Giv det lidt tid.. Væn dig til at stå tidligere op og spis når du har lyst.. Lad være med at tvinge noget mad i dig selv.. Det kommer helt naturlig :)

Link to comment
Share on other sites

Jeps... kender det godt... har selv døjet en del med det. Jeg fandt ud af at for mit vedkommende betod problemet i for lidt søvn. Nu skriver du ikke hvor meget du sover pr. nat men jeg lader mine fordomme spille ind og gætter på det er for lidt. Jeg fandt ud af at efter en træningsdag skal jeg have 7-8 timers søvn, både pga. restitution men også for at kunne spise morgenmad. Problemet opstår sjældent efter en hviledag medmindre der har været rødvin inde i legen B)

Men prøv evt. at gå noget tidligere i seng nu hvor du også skal tidligere op... det er klart surt at kaste sig under dynerne omkring 21-22 tiden men så bliver det jo en prioritetssag... se film/serier osv om aftenen eller have en god fysik og fungere i hverdagen ;)

Just my experiences...

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

håber også at det bare er her i starten da jeg er meget træt om morgen....skal lige vende kroppen til at falde i søven 2 timer tidligere end normalt :angry: så her i starten har jeg ikke kunnet sove så meget som jeg plejer så håber at det bliver bedre med tiden

Torden

"Skal dog lige sige at jeg oplever det mest med havregryn.... dejlig sundt men fucked up at få i maven"

Præcis mit problem :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Har samme problem! Jeg løste problemet ved at skifte morgenmaden ud med sødmælks yogurt med appelsin smag + noget frugt, nødder og protein pulver. Nemt at få ned og det fylder ikke så meget i forhold til energi mængden :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også oplevet perioder, hvor bare ikke kan få noget ned om morgenen, men som dig bliver jeg monstersulten, så snart jeg møder på arbejde. Jeg har følgende tips:

- drik et glas juice straks du står op, gør hvad du nu skal om morgenen og spis så morgenmad som det sidste, inden du går ud af døren. På den måde når maven at "vågne" inden morgenmaden.

- spis noget brød i stedet for havregryn

- drik noget nupo/speasy pulver. Man kan godt tvinge sig selv til at drikke det, og det mætter nogle timer. Det er da bedre end at tage afsted på arbejde på tom mave.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share