Sports skole i ålborg


overarmen2000
 Share

Recommended Posts

Ja sad og søgte lidt på lidt uddannelser og sådan

Jeg fandt så dette her

http://www.sportshojskolen.dk/pages.asp?modid=2&hovedid=52

De har en retning der hedder styrketræning og det lyder jo egentligt ret interessant, men er der nogen der kender noget til stedet og uddannelsen ellers.

Har ikke rigtigt kunne finde noget om længden af uddannelsen.

Samt er der nogen der ved om det kan bruges til noget bagefter og om der er mulighed for ordentligt job.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik der forrige år da den var under DIF. Så ville nogle af forbundene under DIF ikke støtte den længere, da de ikke havde træner-uddannelser der, og den blev lukket. Derefter blev den (styrketræningslinien)lagt ind under Sportshøjskolerne, og omstruktureret så den passede til højskolen, hvilket blandt andet vil sige at man ikke længere får karakterer osv. Om der er lavet meget om på selve uddannelsesforløbet/indholdet kan jeg dog ikke svare på.

Hvis det grundlæggende er det samme indhold, er vægten på idræts-specifik styrketræning, hvilket var grunden til jeg tog den(det ere med andre ord ikke en fitness/BB-uddannelse).

Men jeg er utrolig glad for jeg tog det år. :smile:

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

Uddannelsen tog et skoleår. Jeg har faktisk ikke rigtig søgt noget, da jeg har arbejde i forvejen. Jeg er træner i en bokseklub, men dete har ikke så meget med det at gøre (bortset fra jeg selvfølgelig har lært en masse ting jeg gør brug af).

Med hensyn til arbejde, vil jeg sige at det er muligt. En pige på mit hold blev tilbudt at arbejde for Team Danmark. En der gik der året før mig træner vist NFL spillere i USA nu, men det hører nok til undtagelserne. :smile:

Jeg vil nok mene man bør have noget mere uddannelse en trænerskolen, hvis man vil leve af det, men det er et kanon fundament for videre uddannelse. Desværre findes der vist ikke rigtig andet i DK...

Link to comment
Share on other sites

Det er bla. Folke Liewendal (landstræner i vægtløftning igennem en lille menneskalder), og Dag Stormark der står for det.

Du kan få al den udfordring du vil, såfremt du viser interesse for det. Lige over for skolen ligger Team Danmarks Vægtløftningscenter, hvor der er landsholdstræning osv., og ved siden af er der en boligblok hvor det hovedsageligt er Team Danmark atleter der bor.

Folke er bl.a. også fysisk træner for Aab, og en stor gruppe af de bedste håndboldhold (mænd og kvinder), og han kan næsten altid bruge en assistent, hvis du vil bruge din fritid på det.

Mit forslag er at du tager en snak med ham, og hører lidt mere om det. Han er altid til at snakke med.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Ok tak for svarene det kunne være jeg lige skulle ringe derop en af dagene.

Nu skrev en af jer at det var et godt fundament at have, men at der måske skulle lidt mere til. Er der noget andet som der kan foreslåes hvis man har interesse inden for styrkesporten og hvis man skal have noget på et lidt højere plan efter træner skolen.

Link to comment
Share on other sites

[

Jeg vil nok mene man bør have noget mere uddannelse en trænerskolen, hvis man vil leve af det, men det er et kanon fundament for videre uddannelse. Desværre findes der vist ikke rigtig andet i DK...

Jeg vil da mene at idrætsstudiet på universiteterne er en god videre uddannelse.. Hvis man kan overleve alle de andre fag, så kommer man igennem en god portion anatomi, biomekanik, fysiologi, og senere hen mulighed for at gå mere i dybden med noget af det.

Link to comment
Share on other sites

"Færdiguddannede folk med idræt enten som bifag, bachelor eller med en kandidatuddannelse varetager mange forskelligartede jobs i både den private og den offentlige sektor. Der har i de senere år været øget efterspørgsel for folk med en idrætsmæssig uddannelse i den private sektor. Behovet gælder især idrætslærere i den frivillige idræt og som idræts- og fritidskonsulenter.

Mange idrætsuddannede kommer til at undervise i gymnasiet/HF i kortere eller længere perioder, enten som vikar, timelærer eller fastansat (det sidste kræver dog i praksis at man er tofags-kandidat).

Bachelorer forventes især at finde beskæftigelse som projektmagere, undervisere, ledere og konsulenter: i specialforbund, storklubber, inden for handicap-idræt, (idræts)højskoler, fitnesscentre, danseskoler, ved kommunale projekter, i forbindelse med integration af samt ved ungdoms- og handelsskoler.

Kandidater får udover ansættelse i gymnasiet, HF, højskoler og lignende samt ovennævnte, ansættelse i fx Team Danmark, arbejdsmiljøsektoren, medicinalindustrien, offentlig og privat forskning og forvaltning, samt som konsulenter i de store idrætsforbund."

Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men det er altså IKKE lige det der jeg gerne vil læse idræt i 5 år for at beskæftige mig med.... Så er 1 år på trænerskolen ihvertfald LANGT mere konkret indenfor idræt/styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share