Spise efter træning


carmen77
 Share

Recommended Posts

Ok, Jeg har efterhånden forstået at man skal spise lige efter sin træning (det gælder vel både styrketræning og min spinning?) Men LIGE efter, betyder det et kvarter efter, eller er det ok at vente til jeg får lavet noget mad ca. 1 time efter?

ELLER, skal jeg tage en 'bar' med i centret og spise den? (Har fundet en slags myslibar med god protein, kulhydrat, fedt fordelig) Her i Italien findes der nemlig ikke cacao skummetmælk som jeg evt. kunne tage med!

Nogen der kan give mig et råd??

Jeg plejer at spise aftensmad ca. 1 time efter træningen - skulle jeg spise noget inden?

Som sagt, jeg styrketræner og spinner. Mål: bygge muskler og tabe fedt, så jeg kan få en lækker krop :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ok, Jeg har efterhånden forstået at man skal spise lige efter sin træning (det gælder vel både styrketræning og min spinning?) Men LIGE efter, betyder det et kvarter efter, eller er det ok at vente til jeg får lavet noget mad ca. 1 time efter?

ELLER, skal jeg tage en 'bar' med i centret og spise den? (Har fundet en slags myslibar med god protein, kulhydrat, fedt fordelig) Her i Italien findes der nemlig ikke cacao skummetmælk som jeg evt. kunne tage med!

Nogen der kan give mig et råd??

hvis du kan holde det i maven, kunne du spise en lille snack inden du træner og så spise det næste måltid 1 time efter træningen. At du ikke får noget øjeblikkeligt efter træning, er ikke noget der er afgørende. Hvis du spiser korrekt/nok og løfter tungere og tungere, så er resten detaljer.
Som sagt, jeg styrketræner og spinner. Mål: bygge muskler og tabe fedt, så jeg kan få en lækker krop  :tongue:

det lader sig kun gøre i nævneværdig grad hos tykke nybegyndere og dopede folk. Os naturlige må fokusere på én af tingene af gangen, for at få noget fornuftigt ud af vores hårde arbejde. Det er noget lort, men sådan er det at være clean :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok, Jeg har efterhånden forstået at man skal spise lige efter sin træning

"Og her ser vi så endnu et eksempel på misforstået madkultur blandt atleter..."

Citat dr. philurius Hansen

:4mewantfood: :icecream:

Der er ingen der siger at du SKAL spise umiddelbart efter træning. Hvis dit mål er fedttab så kunne det endda være en fordel IKKE at gøre det. Der foregår jo stadig en hvis forbrænding efter træning. Derimod kan det være en fordel at spise lidt inden træning, så du har energi til at gennemføre træningen og samtidig ikke komme i et så stort kcal. underskud at det tære på dine muskler.

Iøvrigt, har du ikke en lækker krop? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share