lav fedtprocent året rundt???


lonelyone
 Share

Recommended Posts

hvis du holder et beskedent kalorieoverskud, kan du godt øge din muskelmasse uden at tage ret meget fedt på. En smule fedt synes jeg dog man må acceptere, for at få noget ud af sin træning. Man kan jo bare sætte en øvre grænse på f.eks livvidde eller fedtprocent og slappe lidt af med madorgiet, hvis/når man rammer denne grænse.

Link to comment
Share on other sites

Jamen det jeg ikke forstår, er at jeg overspiser ikke... Jeg spiser meget sundt og alligevel tager jeg på :S ved ikke om det er fedt eller hvad det er.... men tror det er det.....

hvis du tager på overspiser du. Man kan sagtens tage på ved at spise gulerødder og broccoli, ligesom man kan tabe sig på en diæt bestående af mazarin tærte. Det drejer sig om mængder.

Prøv at gennemlæse denne artikel og vend tilbage hvis du har nogle konkrete spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

...jeg overspiser ikke... Jeg spiser meget sundt og alligevel tager jeg på..

"Og her ser vi så to af de mest almindelige misforståelser inden for dansk madkultur...."

Citat dr. philurius Hansen

:w00t::icecream: :4mewantfood:

Det er begge to påstande, der kun burde udslynges, hvis man har fundet sit ligevægtsindtag og samtidig tæller kcal. Hvis der sker en stigning i din vægt, er det fordi du er i kcal. overskud.

Link to comment
Share on other sites

Jamen det jeg ikke forstår, er at jeg overspiser ikke... Jeg spiser meget sundt og alligevel tager jeg på :S ved ikke om det er fedt eller hvad det er.... men tror det er det.....

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis din vægtøgning er beskeden (<1kg pr måned) og du stadig primært tager fedt på, så må der være noget galt med din kost, træning eller andre faktorer i dit liv (for lidt søvn, for meget stress og den slags). Jeg går her ud fra at du ikke mener du er i nærheden at dit genetiske potentiale, hvilket sikkert også er meget få.

Hvis din vægt stiger meget er det klart at kroppen kun kan skabe ny muskelmasse med en vis hastighed, så resten af kalorieoverskuddet vil ende som fedt.

Hvis du gerne vil holde din fedtprocent relativt lavt hele året ser jeg to muligheder:

1. Kend dit ligevægtsindtag ret præcist og indtag kun 100-200 kcal ekstra pr dag

2. Kør korte bulk/cut cyklusser, f.eks. 1-2 mdr, så den absolutte fedtmængde du skal smide er relativt lille.

Jeg tror ikke det er en god ide at køre alt for korte cyklusser, men det kan du læse mere om i denne tråd.

Link to comment
Share on other sites

Træner du konditions-træning?

Er udmærket til at regulere din energi-ligevægt...

Tager du på, skruer du op for intensiteten og varigheden af kondi-træningen.

Taber du dig for meget, spiser du mere, eller træner mindre kondi..

Faktisk ret simpelt, det er jo ikke rocket science...

Held og lykke.

Jeg kører selv relativt lav fedt-procent året rundt, det er nemt nok. Uheldigvis har jeg så ikke speciel muskel-tilvækst... sådan er livet.. :lol:

Min teknik er: æd hvad du vil og reguler med cardio. Sikker rigtigt dumt men det er til gengæld sjovt.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Men må nok se i øjnene at der ikke findes nogen mirakelkur :(

nemlig og jo før jo bedre. Den store hemmelighed som så mange ihærdigt leder efter, er faktisk bare ren og skær vedholdenhed. Det er måske ikke et så spændende budskab, men det er ikke desto mindre sandt. Man gør derfor sig selv en tjeneste ved at bruge energien her, istedet for en evig søgen på en magisk genvej.

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

jamen alt det ved jeg jo godt....... Men må nok se i øjnene at der ikke findes nogen mirakelkur :(

Ja jeg dyrker cardio, men ikke mere end 2 gange 20 min. om ugen.....

<{POST_SNAPBACK}>

Anders rammer som altid hovedet på sømmet; Nej, der er igen (lovlig) genvej.

2 x 20 min om ugen kan vel næppe betragtes som cardio. Her er der et godt grundlag for at justere vægten: Sæt mængden op til 3 x 60 min, så får du oven i købet en kredsløbsmæssig forbedring af din krop.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share