Træningsredskaber vs. "old school" redskaber


Neohero
 Share

Recommended Posts

Latterlig og upædagogisk måde at afvise en potentiel dansk mester i styrkeløft/vægtløftning/bodybuilding i døren dry.gif

Latterlig og upædagisk måde at kommentere uden at have læst optakten ... Ingen arme , ingen ben ... hvis han enten er ude af stand til at forstå, eller ikke vil bruge 4½ sekund ers eftertanke, så mener jeg oprigtigt at han bør holde sig til maskinerne hvor han er til mindst mulig fare for sig selv og de øvrige motionister.

<{POST_SNAPBACK}>

Se, det lyder faktisk som et rigtig godt forslag :smile: - jeg må også tilstå at jeg faktisk er rimelig glad for at bruge maskinerne - dog ser jeg en farer ved at bruge dem og det er at man ved brug en maskine nok ikke kan lave sin krop 100% symetrisk, hvis den ikke er det i forvejen f.eks. lige store brystmuskler, da det i en maskine hvor man bruger begge arme jo altid vil være den stærkeste arm som "trækker læsset" ! Mon ikke man kan rette op på eventuelle "skævheder" i symetrien ved at lave nogle supplerende øvelser med "kagearmen" ved brug af nogle håndvægte.................aaarrrrgggghhhh ! - man slipper sq nok ikke helt for at bruge dem alligevel ! - DAMN.... *ser MEGET eftertænksom ud*

Link to comment
Share on other sites

Ingen vil være 100% symmetrisk.

Bare du fokusere på teknikken, hvilket jo gælder alle øvelser, ikke kun maskiner, så tror jeg bestemt ikke det er symmetri-problemer du skal være nervøs for.

<{POST_SNAPBACK}>

Desuden kan man næsten i en hvilken som helst type maskine lave bevægelsen énarmet eller étbenet.

Link to comment
Share on other sites

hæj

jeg startede i februar med et næsten rent maskine-program (alt undtagen bænkpress) og det hang mig ud af halsen efter 2 uger.

Så fandt jeg TJs fundamentprogram, og har ikke set mig tilbage :smile:

Der er noget utroligt tilfredsstillende på en primitiv og mandig måde :devil: , over at dødløfte en tung vægt fra gulvet og sætte den ned igen.

Mao.: du må ikke snyde dig selv for squat og dødløft" :devil::devil::devil:

my 0.02$

Link to comment
Share on other sites

Latterlig og upædagogisk måde at afvise en potentiel dansk mester i styrkeløft/vægtløftning/bodybuilding i døren dry.gif

Latterlig og upædagisk måde at kommentere uden at have læst optakten ... Ingen arme , ingen ben ... hvis han enten er ude af stand til at forstå, eller ikke vil bruge 4½ sekund ers eftertanke, så mener jeg oprigtigt at han bør holde sig til maskinerne hvor han er til mindst mulig fare for sig selv og de øvrige motionister.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi er enige om¸ at det bedste for manden ville være at køre nogle tunge helkropsøvelser?

Så skal vi bare have fundet ud af hvor meget energi og engagement vi har lyst til at investere i at få ham til det. Du forekommer mig at have løbet tør for ideer til formålet¸ hvorfor du patroniserende foreslår¸ at han holder sig til maskiner.

Ansvaret for kommunikationen ligger i dette tilfælde efter min bedste dømmekraft hos afsenderne. Som her er dig og mig og hvem ellers har lyst til at bidrage til diskussionen.

Hvs Neohero så alligevel på trods af bedre forslag vælger at fortsætte med sin maskintræning¸ så er det hans valg...

Link to comment
Share on other sites

HAHA .. aldrig :cooldance:

, hehe ... hvis det ikke lige var for paradokset i "det kræver en stor mand at indrømme..."

:sorry:

Jeg er 100% enig i det du skriver fra start til slut.

Her er mit primære problem med karakteren "the one", han bruger måske 3 minutter på at smide nogle spørgsmål ud i cyberspace, hvorpå der sidder nogle resourcer i den anden ende af ledningen som måske spilder sammenlagt 10-15 minutter af deres kollektive tid.. en investering der kaster 5x af sig uden videre. Når man så ummidelbart efter observerer en påtaget ligegyldighed/fattesvaghed overfor dette 'afkast', så mener jeg det er tvilsomt at vi nogensinde får ham til at spise den røde pille...

Han vågner imorgen, i sin seng, tror hvad han nu har behov for at tro, og går ned og river rundt i 'maskinerne'....

-alot of fckn' pun intented-

:devil:

Link to comment
Share on other sites

minder mig faktisk om ethan --- ethan hunt---  ethan ? er det dig ?

<{POST_SNAPBACK}>

Snakker vi Vanilla Sky eller er det MI? Jeg kan ikke huske det. Det er noget med nogle piller ik'?

Det kan være Neohero er lidt forudindtaget og simpelthen ikke har bollerne til andet end de der invalideautomater.. :sleeping: .Men nu har han da fået budet.

SÅ MÅ VI JO SE¸OM HAN FATTER ET VINK MED EN VOGNSTANG!!!!

Link to comment
Share on other sites

HAHA .. aldrig  :cooldance: 

, hehe ... hvis det ikke lige var for paradokset i "det kræver en stor mand at indrømme..."

:sorry: 

Jeg er 100% enig i det du skriver fra start til slut.

Her er mit primære problem med karakteren "the one", han bruger måske 3 minutter på at smide nogle spørgsmål ud i cyberspace, hvorpå der sidder nogle resourcer i den anden ende af ledningen som måske spilder sammenlagt 10-15 minutter af deres kollektive tid.. en investering der kaster 5x af sig uden videre. Når man så ummidelbart efter observerer en påtaget ligegyldighed/fattesvaghed overfor dette 'afkast', så mener jeg det er tvilsomt at vi nogensinde får ham til at spise den røde pille...

Han vågner imorgen, i sin seng, tror hvad han nu har behov for at tro, og går ned og river rundt i 'maskinerne'....

-alot of fckn' pun intented-

:devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Så grineren indlæg det der. :4thumbup: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Et eller andet sted så tror jeg at, jeg har fattet at i synes jeg skal sløjfe maskinerne og se at komme hen og løfte nogle "rigtige" jern/vægte i stedet.

Dog vil jeg ikke overgive mig uden kamp ! - jeg har diskret observeret hvordan de rigtige muscle men (sådan nogen som jer - forestiller jeg mig) udfører en del af øvelser og herefter lagt godt mærke til de øvelser jeg selv laver og min konklution er at vi udfører øvelserne identisk stort set - denstore forskel ser tilsyneladende ud til at være, at jeg sidder i et behagelig sæde, men i står op med en vægtstang (Arm Curl - tror jeg nok det hedder)

link til maskinen: http://www.power-zone.dk/vis_udvidet2.php?img=PR304

Jeg har også set nogle udfører en øvelse med to håndvægte, hvor de ligger ned på en briks - det er vist noget bryst-ting (butterfly) de kører med den - jeg vælger så at bruge denne her istedet: http://www.power-zone.dk/vis_udvidet2.php?img=BR302

og sådan ser det ud til at være det meste af vejen.

Jeg kan se den klare fordel i at en maskine kan hjælpe mig med at træne lige præcis den muskel som jeg gerne vil træne, hvilket er meget tiltalende synes jeg - omvendt så kan jeg også godt se, at ved brug af en håndvægt er det muligt at træne den primære muske man har tænkt sig, men samtidig så får man trænet nogle muskler som er associeret med den primærer muskel og derved opnår man måske en bedre helhed.

Er denne antagelse helt ude i hampen ?

Link to comment
Share on other sites

Et eller andet sted så tror jeg at, jeg har fattet at i synes jeg skal sløjfe maskinerne og se at komme hen og løfte nogle "rigtige" jern/vægte i stedet.

Dog vil jeg ikke overgive mig uden kamp ! - jeg har diskret observeret hvordan de rigtige muscle men (sådan nogen som jer - forestiller jeg mig) udfører en del af øvelser og herefter lagt godt mærke til de øvelser jeg selv laver og min konklution er at vi udfører øvelserne identisk stort set - denstore forskel ser tilsyneladende ud til at være, at jeg sidder i et behagelig sæde, men i står op med en vægtstang (Arm Curl - tror jeg nok det hedder)

link til maskinen: http://www.power-zone.dk/vis_udvidet2.php?img=PR304

Jeg har også set nogle udfører en øvelse med to håndvægte, hvor de ligger ned på en briks - det er vist noget bryst-ting (butterfly) de kører med den - jeg vælger så at bruge denne her istedet: http://www.power-zone.dk/vis_udvidet2.php?img=BR302

og sådan ser det ud til at være det meste af vejen.

Jeg kan se den klare fordel i at en maskine kan hjælpe mig med at træne lige præcis den muskel som jeg gerne vil træne, hvilket er meget tiltalende synes jeg - omvendt så kan jeg også godt se, at ved brug af en håndvægt er det muligt at træne den primære muske man har tænkt sig, men samtidig så får man trænet nogle muskler som er associeret med den primærer muskel og derved opnår man måske en bedre helhed.

Er denne antagelse helt ude i hampen ?

<{POST_SNAPBACK}>

du har jo ikk fattet noget af det hele, selvom der er mange der har brugt tid på at prøve at forklare dig hvordan det hænger sammen.. men ok forstår du det ikk efter alle de gode indlæg der er skrevet syntes jeg som en tidligere skrev bare at du skal blive ved at gøre som du hele tiden har gjort

Link to comment
Share on other sites

Et eller andet sted så tror jeg at, jeg har fattet at i synes jeg skal sløjfe maskinerne og se at komme hen og løfte nogle "rigtige" jern/vægte i stedet.

Dog vil jeg ikke overgive mig uden kamp ! - jeg har diskret observeret hvordan de rigtige muscle men (sådan nogen som jer - forestiller jeg mig) udfører en del af øvelser og herefter lagt godt mærke til de øvelser jeg selv laver og min konklution er at vi udfører øvelserne identisk stort set - denstore forskel ser tilsyneladende ud til at være, at jeg sidder i et behagelig sæde, men i står op med en vægtstang (Arm Curl - tror jeg nok det hedder)

link til maskinen: http://www.power-zone.dk/vis_udvidet2.php?img=PR304

Jeg har også set nogle udfører en øvelse med to håndvægte, hvor de ligger ned på en briks - det er vist noget bryst-ting (butterfly) de kører med den - jeg vælger så at bruge denne her istedet: http://www.power-zone.dk/vis_udvidet2.php?img=BR302

og sådan ser det ud til at være det meste af vejen.

Jeg kan se den klare fordel i at en maskine kan hjælpe mig med at træne lige præcis den muskel som jeg gerne vil træne, hvilket er meget tiltalende synes jeg - omvendt så kan jeg også godt se, at ved brug af en håndvægt er det muligt at træne den primære muske man har tænkt sig, men samtidig så får man trænet nogle muskler som er associeret med den primærer muskel og derved opnår man måske en bedre helhed.

Er denne antagelse helt ude i hampen ?

<{POST_SNAPBACK}>

post-3189-1097789267_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er denne antagelse helt ude i hampen ?

- Ja.

Hør her, jeg har selv været die hard på nogle fucked up principper og trukket nogle mennesker med gode intentioner rundt ved skægget, indtil jeg besluttede at modbevise dem ved at udføre eksperimente. Ved at gøre som de foreslog og derved een gang for alle bevise at det var noget humbuk de prædikede... da jeg gik fra HIT til HST... og jeg har aldrig set mig tilbage siden (ikke at jeg træner hst nu, men principperne ... principperne) ..

Jeg foreslår du gør det samme .. brug maskinerne i en periode og prøv så noget fundament træning i en periode, og sammenlign resultaterne ... hvad har du at tabe ?

Den erfaring man gør sig på sin egen krop er også de bedste anyway ... også selvom det er 'the hard way' ... intet er så ondt at det ikke er godt for noget :wink:

best of luck....

ps.

i retrospekt, mht maskine vs. frie vægte, har jeg udviklet følgende filosofi; dit legeme er produktet af millioner af års naturlig selektion(darwinisme), din krop reagerer med hypertrofi under visse omstændigheder fordi det giver dig en 'ovelevelses fordel' - in the wild .... denne egenskab, udviklet gennem millioner af år, er den 'designet' frit i tyngdefeltet, eller er den designet i en maskine ? Belastningskurven i en maskine vil -tæt på aldrig- komme til at ligne den påvirkning som du vil opnå med frie vægte (vi snakker harmoniske svingninger, cos/sin... hows your math ? do it (hvem sagde cirkler er guddommelige høhø)) ... korte af det lange.. med frie vægte stimulerer du legement på den måde den måde hvorpå den responderer optimalt.... NATURlige bevægelser ... maskiner kan have sin plads, men sekundært ... altid sekundært...

Men det er jo bare MIN fortolkning ;)

Edited by BrainRoid
Link to comment
Share on other sites

du har jo ikk fattet noget af det hele, selvom der er mange der har brugt tid på at prøve at forklare dig hvordan det hænger sammen.. men ok forstår du det ikk efter alle de gode indlæg der er skrevet syntes jeg som en tidligere skrev bare at du skal blive ved at gøre som du hele tiden har gjort

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sq helt iorden at du konkluderer at jeg ik' fatter noget somhelst af de (gode) indlæg som er blevet lavet i denne tråd - imidlertid er jeg, ved gennemlæsning af din kommentar, ikke helt sikker på at du rent faktisk har læst det hele igennem !!! - specielt det nederste, hvor jeg efter min bedste viden prøver at skitserer, hvad jeg mener er forskellen på de to træningsmetoder - altså netop: Træningsredskaber vs. "old school" redskaber - anyway, jeg tror du har ret i at jeg nok skal blive ved med at udfører mine øvelser på min måde - den "maskinelle" måde - høhø :wink:

Link to comment
Share on other sites

ps.

i retrospekt, mht maskine vs. frie vægte, har jeg udviklet følgende filosofi; dit legeme er produktet af millioner af års naturlig selektion(darwinisme), din krop reagerer med hypertrofi under visse omstændigheder fordi det giver dig en 'ovelevelses fordel' - in the wild .... denne egenskab, udviklet gennem millioner af år, er den 'designet' frit i tyngdefeltet, eller er den designet i en maskine ? Belastningskurven i en maskine vil -tæt på aldrig- komme til at ligne den påvirkning som du vil opnå med frie vægte (vi snakker harmoniske svingninger, cos/sin... hows your math ? do it (hvem sagde cirkler er guddommelige høhø)) ... korte af det lange.. med frie vægte stimulerer du legement på den måde den måde hvorpå den responderer optimalt.... NATURlige bevægelser ... maskiner kan have sin plads, men sekundært ... altid sekundært...

Men det er jo bare MIN fortolkning ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan godt lide din filosofi og argumentation :4thumbup: - den ligner altså den konklution jeg selv er nået frem til i hvad forskellen er på Træningsredskaber vs. "old school" redskaber.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share