Hvad først?????


HONKEY
 Share

Recommended Posts

Hvis du træner begge dele evil det nok være bedst at gøre det på forskellige dage. Men skal det foregå i forlængelse af hinanden, bør du træne BB først og cardio efter.

Hvorfor?

Fordi laver du cardio først vil du tære for meget på dine depoter og ikke have meget energi tilbage til BB, omvendt etfer BB er dine depoter i bund (hvis du træner hårdt nok :wink: ) og til cardioen vil du så fortonsvis bruge fedt som brændstof. Fedt er ikke godt som energi til BB da du her har en høj intensitet hvilket kræver kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt er det ikke optimalt at træne cardio og styrke efter hinanden.

Men hvis man eks. Træner styrketræning om morgen/formiddag og cardio eftermiddag/aften, så kan det godt lade sig gøre, men det optimale er styrkedage og cardio dage…

Har en gut i centret der har trænet til mr. Fitness, han løb 1½ timer hver morgen, og styrketrænede 1½ til 2 timer hver aften og sammen med en god kost timing, virkede det for ham..

Så igen det er nok individuelt, hvad der er bedst..

Link to comment
Share on other sites

Det du har mest fokus på, gør du selvfølgelig først!

Den betragtning er jeg ikke enig i.

Har man fx mest fokus på cardio, ville jeg stadig køre BB først, måske et kortere pas, og så give alt hvad jeg havde tilbage i cardio bagefter.

Omvendt hvis man først fyerede den af med noget cardio, ville man være helt brændt af (tømt for kulhydrater) og ikke have energi til BB.

Men stadig ville jeg gøre det på forskellige dage, eller morgen og aften.

Link to comment
Share on other sites

Den betragtning er jeg ikke enig i.

Har man fx mest fokus på cardio, ville jeg stadig køre BB først, måske et kortere pas, og så give alt hvad jeg havde tilbage i cardio bagefter.

Omvendt hvis man først fyerede den af med noget cardio, ville man være helt brændt af (tømt for kulhydrater) og ikke have energi til BB.

Men stadig ville jeg gøre det på forskellige dage, eller morgen og aften.

Brug søgefunktionen eller søg på medline. Så ville i se at den nedsatte præstation efter konditionstræning primært er neuralt betinget...

Med mindre det er meget lang tids cardio, så har den delvise tapning af kulhydrat depoterne ikke meget at sige.

post-2259-1098396272_thumb.jpg

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share