Genoptræning af knæ på 7 måneder - er det muligt?


Thiesen
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg har desværre revet mit forreste korsbånd over i en fodboldkamp og skal have en rekonstruktion af dette. Jeg kan risikere, at jeg skal vente 2 måneder med at få denne operation, og det leder til mig spørgsmål:

Kan jeg med den rette dedikation, vilje og slid, gøre mit knæ klar til livgarden i august 2005 (7 måneder, hvis vi antager, at jeg skal vente 2 måneder)?

Jeg er klar over, at de siger 9-12 måneder, før knæet er 'så godt som stabilt', men kan man forestille sig, at jeg vil kunne klare militæret efter 7 mnd?

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Jeg har desværre revet mit forreste korsbånd over i en fodboldkamp og skal have en rekonstruktion af dette. Jeg kan risikere, at jeg skal vente 2 måneder med at få denne operation, og det leder til mig spørgsmål:

Kan jeg med den rette dedikation, vilje og slid, gøre mit knæ klar til livgarden i august 2005 (7 måneder, hvis vi antager, at jeg skal vente 2 måneder)?

Jeg er klar over, at de siger 9-12 måneder, før knæet er 'så godt som stabilt', men kan man forestille sig, at jeg vil kunne klare militæret efter 7 mnd?

Mvh Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Har du prøvet at ringe til patientvejledningen? Du har jo frit sygehusvalg, så hvis du er villig til at rejse lidt rundt i landet efter det, så kan du måske godt skære noget af ventetiden til din operation, så får du da lidt mere tid til at komme ovenpå igen.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt at høre med dit knæ :unhappy:

Men mht til din plan med at tage ind medio næste år vil jeg sige at personligt synes det er en dårlig ide.

Du vil nok være i stand til at træne knæet op inden for de 7 måneder istedet for de 12 lægerne siger. Men at have et stabilt knæ til "dagligdags" brug og så udsætte det for livgarden der er et stort spring. Og jeg ville råde dig til at vente så du får noget ud af din tid istedet for at blive kåret til inf-konge i den deling. :4crutches:

Jeg fik selv en skade i militæret efter 4 måneder, ikke en jeg kunne have forudset, men det påvirkede resten af tiden derinde og der var mange ting jeg ikke kunne være med til og jeg blev også sat til meget kedeligt stillesiddende arbejde. Det var ikke derfor jeg tog derind og jeg tror heller ikke det er det du vil.

Så giv knæet lidt ekstra tid og lad være med at presse det for hårdt og tag så derind en turnus senere.

Held og lykke med genoptræningen og din tur i trøjen :hehe:

Link to comment
Share on other sites

hey, tak for responsen

Den læge, der skal operere mig, har set tilfælde, hvor personen er fuldt genoptrænet efter 6 måneder, men så skal der også slides mange timer i træningsrummet, og det er jeg klar til

Nu har jeg så lige fået operationsdatoen, så jeg har 8½ måned til det! Jeg vil, når det kommer så langt, selvfølgelig teste mig selv, så jeg er 100% klar.. ellers ta'r jeg ikke derind

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share