Instruktørskolen


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Er der nogen herinde som kender Instruktørskolen i Valby?

De udbyder en fitnessinstruktøruddannelse til en fornuftig pris, men derfor kan det jo sagtens være spild af penge aligevel.

4200kr for en basis+instruktør uddannelse fordelt over 8 weekender. Det lyder da ok.

Link to comment
Share on other sites

I sin tid tog jeg deres uddannelse. Ganske udemærket.

Hvis de stadig har Henrik Duer ansat til at undervise så er det en god garanti for fysiologi/anatomi undervisningens kvalitet.

Husk at div. fitness uddannelser er rettet imod at man bliver en god instruktør. Man skal ikke tage en sådan uddannelse, fordi man tror man lærer fif, man kan bruge direkte i ens egen træning. Det gør man ikke! Man lærer basal fysiologo/anatomi og styrketræningsøvelser/udstrækning.

Man lærer at formidle træning på en god og behagelig måde til kunder.

På alle uddannelser sænkes bundniveauet af de dårligeste elever. Sådan er det desværre.

Jeg har selv tidligere undervist for SAFE. Deres fitnessuddannelse indeholder det samme som instruktørskolens. SAFE har dog mere tid og bedre fokus på kundekontakten.

De fleste steder ansætter de instruktører på baggrund af deres servicemæssige kvaliteter. Instruktøren skal naturligvis kunne de basale ting og ikke lave fejl. Men det er i virkeligheden ligegyldigt om en instruktør har fået 11 eller 8. Faglige mangler kan rettes ved opfølgning. Personlighed og udstråling kan ikke!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det var godt. Styrken ligger klart i de lærer der underviser. Vi havde en professions bachelor i idræt, en cand. scient i idræt og kemi og bla. en læge.

Jeg mener prisen bliver sat op på et idspunkt, så det er bare om at melde sig til nu, hvis man har lyst. :smile:

Hov, forresten så er Henrik Duer der stadig.

Edited by Seb M
Link to comment
Share on other sites

Ja, egentlig er det mest for sjov jeg ville tage den.

Og når først man har den kan man jo evt se om man kan få nogen timer et sted så man kan tjene prisen ind igen, men det er nu ikke målet i første omgang.

Kigger man i nogen af fitnesskæderne tager de jo 3-4 gange den pris for en lignende uddannelse.

- Er det overhovedet til at tjene lidt skillinger hvis man har gennemført uddannelsen?

Edited by Baloo
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har selv overvejet det, da jeg tror det er ren loppetjans at ha sådan et job men har forhørt mig lidt ang løn de forskellige steder MAX 100 kr i timen det bedste sted så det er IKKE noget man bliver rig af desværre, men hvis arbejdet er fedt så er jeg lige PT ligeglad om lønnen er så dårlig jeg har haft et arbejde hvor jeg havde 190 kr i timen men jeg HADEDE jobbet som pesten og det var pissehårdt så var helt smadret hvergang jeg fik fri og skulle til træning absolut ikke det værd! så nu prøver jeg sgu det der Fitnessinstruktør!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share