Kommentar til nyt kostprogram søges


KaNovi
 Share

Recommended Posts

Først mine stats:

Højde: 187

Vægt: 73

Bmi: 20,5

BMR ( Forbrænding pr dag ) 7700 kJ

Fedtprocent: 10%

Morgen: 100g. Havregryn + 1 Banan + 20gr. Valleprotein

Mellem: 1 Æble

Middag: 2 stk. Groft Brød + 2 Skiver Hamberyg/Skinke + 1 stk. Frugt ( Ikke banan)

Mellem( Før Træning): 1 Stk Frugt ( Ikke banan)

Mellem (Efter Træning): 1 Banan + 40g. Valleprotein

Aften: 100g. Ris + 100g. Salat + 200g. (Oksekød,Kalkun)

Sidste: Brød (Pita,Knækbrød,Rugbrød) Med evt. Tun

Ialt giver dette: 24gr. Fedt - 142gr. Protein - 283gr. Kulhydrat Og ialt 7322kJ

Fordelt Procentmæssig : Fedt = 6% Protein = 32% Kulhydrat = 62%

Nogen der har nogle forslag til kosten, kritik evt.

Jeg vil egentlig gerne have et større overskud af kulhydrater, men helst ikke mere fedt, prøver at tabe de sidste kilo fedt, så jeg kan få mine abs helt frem

Link to comment
Share on other sites

Hvis fedttab er det eneste mål (hvis du ellers har noget fedt tilbage, 73 kg. og 1,87!!!) så ser det da rigtigt fornuftigt ud. Jeg tror at indtaget nogenlunde svare til en interneret jødes tilbage i 40'ernes Tyskland.

Så jo, Der Führer var en visionær klasse, men en sidste kommentar kunne alligevel være, at six-pack ikke kun er et spørgsmål om fedt% men også om muskler.

Du skal prøve dig lidt frem. Er din madplan tilfredsstillende? Kan du blive nogenlunde mæt? Har du tabt dig og over hvor lang tid? Har du kræfter til din træning (hvad den så end består af)?

Umiddelbart virker det som om, at du får for få Kj, men lad vægten og spejlet være dommer. Et cutte-indtag omkring 8-10.000 Kj er nok ikke helt ved siden af, for en fyr af din størrelse og en fornuftig gang træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet mave 4 gange om ugen det sidste godt halve år, og træner en del hårde og gode øvelser (Dragon Flyes osv.) Mavemusklerne er der helt sikkert, er også meget tydelige efter jeg har pumpet, men når jeg ikke lige har trænet (Kører en 3split, man:Biceps,ben,mave - tirs: Triceps,Bryst,Mave - Tors:Skulder,Ryg,Mave. Og fre eller lør:Bryst, Biceps, mave) Så kan man ikke så godt se dem, kun hvis jeg strammer dem alt hvad jeg kan. Og har meget resterende fedt på selve maven. Så det vil jeg meget gerne af med.. Men løsningen er måske, at ikke spise mere fedt end lige det der svarer til min kostplan, og så måske spise lidt flere kalorier istedet..?

Link to comment
Share on other sites

jeg tror du har misforstået noget omkring fedtindtag. Du tager ikke på, bare fordi du spiser relativt meget fedt, når du er i kalorieunderskud. Prøv at læse den nye artikel på forsiden, for at få en bedre forståelse for hvordan man taber sig. Iøvrigt kan du sagtens få problemer med optagelse af en del fedtopløselige vitaminer med et lavt fedtindtag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share