Hjælp til HST-træningsprogram


--Palle--
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er ny i forummet men har snuset lidt rundt herinde og læst lidt den sidste uges tid

jeg har trænet sådan lidt løst i de sidste 3 mdr men nu vil jeg gerne igang med et ordentligt HST træningsprogram

indtil videre ser det sådan ud (2x sæt af alle øvelserne)

back squat

bænkpres

dødløft

pulldown

triceps-kabeltårn pulldown

dips

rowing

weighed crunch

weighed incline twisting situp

ser det fornuftigt ud? og skal det følges i en bestemt rækkefølge?

jeg har også købt noget kreatin, ifølge www.getbig.dk´s netbutik står der man skal tage det 4 gange om dagen af 5gram, virker lidt voldsomt da der på pakken står anbefalet daglig dosis 2g, hvad er en fornuftig mængde at tage?

på forhånd tak:-)

Patrick

Link to comment
Share on other sites

så fik jeg gennemprøvet programmet idag

vil høre om der er en øvelse som kan erstatte hack squat, syntes den er lidt akavet

+ dips er jeg ik stærk nok til at tage 15 af og er der et godt alternativ til den??

selve programmet minus opvarmning og udstrækning tog kun 40min, er der nogle gode øvelser jeg kan tilføje?

Patrick

på forhand tak:-)

Link to comment
Share on other sites

tænkte på at erstatte squat og bruge benpres maskinen istedet er det fornuftigt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil jeg nu ikke mene, der er jo en grund til at det hedder de tre store, det er dem der har størst potientale til bygge masse (regner med at det er målet når du køre HST :wink: ), du kan træne faktisk hele kroppen med de tre øvelser i større eller mindre grad

Link to comment
Share on other sites

I programmet skriver du back squats og nu skriver du hack squats - hvilken en laver du?

Jeg vil i hvert fald anbefale dig (back) squats.

Nyd at dit program kun tager 40 minutter at gennemføre.

Hvis du synes det er for kort eller for lidt, så smid et ekstra sæt på øvelserne, i stedet for at ha 47 forskellige øvelser :wink:

Link to comment
Share on other sites

men vil jeg få mere ud af at forlænge mit program med flere repitioner?, syntes bare ikke 40min er særlig lang tid

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg går ud fra du mener flere sets og ikke reps...? :wink:

Det vil du muligvis. Jeg har selv gode erfaringer med, at øge antallet af sets i HST.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share