HST for første gang!


Petey
 Share

Recommended Posts

Har siddet og studeret HST det meste af min dag, og blevet overbevidst om at det er noget for mig, men da jeg ikke har excel på min computer, så kan jeg ikke lave programmet, er der en som har et helt HST program til at lægge som jeg må få?

Link to comment
Share on other sites

Mange tak, har desuden ikke printer  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

så er der jo ikke andet at gøre end at skrive det af manuelt, eller komme i nærheden af en maskine MED printer, når du har skrevet øvelser og vægte på.

Du får mig ikke til at printe arket og sende det med posten :laugh::wink:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak, har desuden ikke printer  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

så er der jo ikke andet at gøre end at skrive det af manuelt, eller komme i nærheden af en maskine MED printer, når du har skrevet øvelser og vægte på.

Du får mig ikke til at printe arket og sende det med posten :laugh::wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Der er sku da heller ingen service på den her side! :laugh:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

En anden ret god måde er at finde dine 5rm, 10rm og 15rm.

Herefter trækker du 5 kg fra hver anden eller tredje træningspas i de store øvelser og 2,5 kg fra i de små øvelser.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad mener du med træningspas? Altså helt specifikt, på godt fladt dansk?

Nogle som kan fortælle mig hvad disse øvelser er? /Vise mig.

Hase-Curl.

Knæ-extensioner.

Rowing.

Træk til bryst.

Skulder laterals.

Rygstrækninger.

Er det meningen jeg skal lave hele programmet? Altså HST, mol udgaven på en dag?

Edited by Petey
Link to comment
Share on other sites

Det er meningen du træner hele kroppen igennem hver gang - dvs. hver anden dag.

Det jarvig råder dig til er så, at du starter med at finde ud af, hvad du maximalt kan løfte for 15 reps, 10 reps og 5 reps for hver enkelt øvelse. Når du har disse tal, regner du baglæns.

Hvis vi siger din 15 rep max for bænkpres er 70 kilo og du vil lade vægten stige med 5 kilo hver anden gang (=hvert andet træningspas), så vil det sige, at du starter med 60 kilo de 2 første gange, 65 kilo de 2 efterfølgende gange og endelig 70 kilo de 2 sidste gange du træner med 15 reps.

Glem de øvelser du har skrevet ned der.

Benyt disse:

Bænkpres / Incline bænkpres (enten med håndvægte/Dumbells eller med stang/barbell)

Squats

Dødløft

Lateral raises

Dips

Bicep curls

Dette er et udpluk af de øvelser jeg finder vigtigst - gode basisøvelser der dækker det meste, og så lige suppleret med et par isolationsøvelser efter smag og behag.

Det behøver naturligvis ikke lige være dem jeg her nævner; men det ville være et godt bud. Du kan benytte lige nøjagtig de øvelser du ønsker.

Kig HER i højre kollone under Exercises og se hvordan de udføres.

Link to comment
Share on other sites

OpenOffice er fint nok til husbehov - hvis man bare skal lave tekst uden fancypansy.

Du kan også tage dkridtet fuldt ud og skifte din windows-viruspakke ud med Suse Linux 9.1. Her får du alt hvad du behover for 250 kr. Windows + officepakke koster ca. 10 gange så meget - mm . man laver lidt (i dette tilfælde berettiget) pirateri....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share