Hjemmelavet fullbody program.


Pige spejderen
 Share

Recommended Posts

Når jeg er færdig med mit nuværende program vil jeg igang med noget dødløft og af med nogle isolations øvelser.

Jeg fukuser mest på overarme og skulder da det er hvad jeg finder væsenligst i en flot krop.

Jeg går efter styrke i det store øvelser, samt kraftrig muskelvækst i arme og skulder.

Fullbody program:

Søndag:

5x5 bænkpres

5x5 Squat

3x8 Millitarypres

7x8 Dips

7x8 Chins

3x8 Lateral raises

3x8 Leg løftninger

Mandag:

5x5 Dødløft

5x5 Squat

3x8 Millitarypres

7x8 Dips

7x8 Chins

3x8 Lateral raises

3x8 Leg løftninger

Onsdag:

5x5 bænkpres

5x5 Squat

3x8 Millitarypres

7x8 Dips

7x8 Chins

3x8 Lateral raises

3x8 Leg løftninger

Cyklussen startes med 12.5 kg under max hvad jeg kan tage 5 reps af(i dødl, squat og bænk), anden trænings pas stiger vægten med 5 kg derefter 2.5 kg per gang. Når max vægten nås, køres den igennem tre træninings pas og jeg starte forfra.

Hvad siger i til progretionen og programmet i det hele taget?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

7 sæt dips og 7 sæt chins :dropjaw:

Det er måske lige heftigt nok at fastlægge i et program - der er en grænse for, hvor mange sæt der er produktive.

Er det kun lige på de 3 nævnte dage du har mulighed for træning?

Et fullbody program med så mange sæt ville det være fornuftigt med i hvert fald en hviledag imellem hver workout.

Ellers ser det fint ud mht. øvelsesvalg :smile:

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Du rammer helt ved siden af din superkompensation ved at ligge squat ind hver gang når du ikke har længere mellem dine træningspas.. Lagde ikke lige mærke til om du har gjort det med andre øvelser  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

bull... man kan sagtens lægge squat ind i hver træning...

Jeg synes osse det er mange chins og dips... Det er givetvis flere end der er behov for til at stimulere muskelvækst. Hvis du har et særligt mål om at kunne tage mange dips eller chin, kunne det godt være vejen.

Link to comment
Share on other sites

Ja man kan sagtens skvatte i hvert pas, men det kræver efter min menning min. en hvile dag i mellem pas´ne, er du ekstremt glad for squat eller hvad? dien du ligger den i hvert pas? efter min mening ville jeg afstemme forholdet mellem de tre store en lille smule mere. Hvorfor træne søndag, mandag og onsdag? og ikke mandag, onsdag og fredag?

samt kraftrig muskelvækst i arme og skulder.

Du mangler da en masse curls når du har den der disko mentalitet :laugh::laugh: og måske skulle du skære ned på antallet at sæt i dips og chins

Link to comment
Share on other sites

Doh, har faktisk lavet en fejl. Om mandagen er det dødløft istedet for squat, jeg vil nemlig træner alle de store to gange om ugen.

Takker for kommentarende. Ved godt at det er meget med 7 sæt chins og dips. Men vil bare have FULD nedbrydning af muskel fibrene i armene, træne mit nedre bryst samt vinger da de mangler en del.

Endu en fejl (det gik vist lidt stærkt) træner lørdag, mandag og onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes heller ikke det ser så tosset ud, dog så jeg gerne du tog en eller anden ro-variant med.

Hvis målet er muskelvækst, synes jeg helt klart at 7x8 er overkill i chins og dips. Her er lidt omkring optimal træningsdosering. Jeg tror ikke de sidste par sæt har den helt store virkning, så indfør hellere vægtprogression også i disse øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Takker for kommentarende. Ved godt at det er meget med 7 sæt chins og dips. Men vil bare have FULD nedbrydning af muskel fibrene i armene, træne mit nedre bryst samt vinger da de mangler en del.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor vil du have "fuld" nedbrydning??? Nedbrydning er lige præcis det - nedbrydning og ikke opbygning. Mere er ikke altid bedre og i dit tilfælde for meget, efter alt at dømme. Man skal altså være meget, meget veltrænet, for at man har behov for så stort volumen før der sker noget.

Link to comment
Share on other sites

Takker for kommentarende. Ved godt at det er meget med 7 sæt chins og dips. Men vil bare have FULD nedbrydning af muskel fibrene i armene, træne mit nedre bryst samt vinger da de mangler en del.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor vil du have "fuld" nedbrydning??? Nedbrydning er lige præcis det - nedbrydning og ikke opbygning. Mere er ikke altid bedre og i dit tilfælde for meget, efter alt at dømme. Man skal altså være meget, meget veltrænet, for at man har behov for så stort volumen før der sker noget.

<{POST_SNAPBACK}>

Som Lee Haney så smukt formulerede det: "Stimulate - not annihilate!"

Link to comment
Share on other sites

Ok, så cutter jeg 2 sæt af chins og dips af, og sætter måske lige et par close hand pullops og et par fransk press ind.

Har lige et spørgsmål til:

Jeg træner i mine forældres kælder og skal have hamret nogle afsavet stænger på et bord til dips, men hvad er den optimale bredde mellem dem for at få størst muskelaktivering?

Link to comment
Share on other sites

Ok, så cutter jeg 2 sæt af chins og dips af, og sætter måske lige et par close hand pullops og et par fransk press ind.

Har lige et spørgsmål til:

Jeg træner i mine forældres kælder og skal have hamret nogle afsavet stænger på et bord til dips, men hvad er den optimale bredde mellem dem for at få størst muskelaktivering?

<{POST_SNAPBACK}>

så får du jo det samme volumen ialt.... 3x8 i hver af dem kan sagtens gøre det... Hvis du alligevel ikke tager de råd til dig, som du får, hvorfor spørger du så???

Link to comment
Share on other sites

Hvis du alligevel ikke tager de råd til dig, som du får, hvorfor spørger du så???

2 sæt curl og 2 sæt chins er jo ikke det helt samme.

Har bare tidligere selv oplevet at 1 flerleds øvelse til tri og bi ikke er nok, derfor ville jeg give den lidt ekstre...

<{POST_SNAPBACK}>

Om du smadrer en muskel igennem helt med én øvelse, eller om du smadrer igennem trekvart med én øvelse og en kvart med en anden kan være ét fedt!

Det er de samme muskelgrupper du rammer med de øvelser du vil skifte ind i stedet for nogle sæt af de andre.

5 sæt chins og 2 sæt pullups er ikke bedre end 7 sæt chins - resultatet vil stadig være for mange sæt.

Link to comment
Share on other sites

Ok, hvad siger i så til dette:

Lørdag:

5x5 bænkpres

5x5 Squat

3x8 Leg løftninger

3x8 Chins

3x8 Millitarypres

3x8 Fransk pres

3x8 Lateral raises

Mandag:

5x5 Dødløft

5x5 Squat

3x8 Leg løftninger

3x8 Dips

3x8 Millitarypres

3x8 Curls

3x8 Lateral raises

Onsdag:

5x5 bænkpres

5x5 Dødløft

3x8 Leg løftninger

3x8 Dips

3x8 Chins

3x8 Millitarypres

3x8 Lateral raises

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share