Træning i Valby


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Halløj,

Er der nogen her som træner i hhv Hard Work i Valby og i Webers Gym?

Skal (skal ikke, men vil gerne) skifte center sidst i januar, så jeg skal lige have fundet ud af hvad der er godt.

Det kunne være fedt hvis der var nogen herinde som træner, eller for nyligt har trænet i ovennævnte centre som kan sige lidt om hvordan tingene er for tiden. Kender begge steder men det ligger nogen år tilbage, og jeg gider ikke melde mig ind i et center, og så opdage at der ikke er styr på en skid.

Så please nogen kommentarer om:

Udstyr - Kan det bruges til tung træning?

Faciliteter - Hvor klamt er der?

Personale - Er de til at snakke med?

Klientel - Er det disco/gamle/steroidesvin/styrkeløftere der kommer der?

Tilgængelighed - Vigtigst af alt. Er der altid proppet med mennesker eller er det nemt at komme til at bruge udstyret?

Babes - Er der noget at kigge på? (ok, lidt useriøst, men det betyder jo lidt)

Kender som sagt begge centrene, men ting ændrer sig, og det opdager man jo ikke ved en enkelt prøvetime, det er sgu altid bedst at høre fra dem der kommer der et par gange om ugen. Webers er jo næsten halv pris af Hard Work, men Hard Work giver til gengæld adgang til alle centre i kæden så vidt jeg ved.

Edited by Baloo
Link to comment
Share on other sites

Har været i Webers for ca. seks måneder siden en enkelt gang.

Udstyr - Kan det bruges til tung træning? ja

Faciliteter - Hvor klamt er der? temmeligt, f.eks. ualmindelig dårlig lugt (gulvtæppet?) ved de tunge vægte, gulvet er smadret, man skal tælle og lægge sammen når man skal se hvor tunge håndvægtene er, mener at huske at håndvægtene også springer uhensigtsmæssig meget i intervaller

Personale - Er de til at snakke med? Weber, virker til at være flink

Klientel - Er det disco/gamle/steroidesvin/styrkeløftere der kommer der? se nedenfor

Tilgængelighed - Vigtigst af alt. Er der altid proppet med mennesker eller er det nemt at komme til at bruge udstyret? Der er stort set ingen mennesker

Babes - Er der noget at kigge på? (ok, lidt useriøst, men det betyder jo lidt) så ikke en eneste pige

Er du til bænkpres, squat rack, dødløft er der alt hvad du behøver. Ikke meget ellers. Alle maskinerne er ubrugelige.

Overvejer pt. selv Hardwork i Valby af den grund de har et power-cage-rack med pinde man kan sætte i når man træner squat.

Har været i HW Nørrebro to gange, blandet publikum, der er både nybegyndere, og negre med store arme og skuldre der løfter små tøse vægte på fuldtid. Babesne er mestendels oppe i Cardio-afdelingen.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jo, det lyder som Webers :bigsmile: Sådan var det også dengang jeg trænede dernede, håbede bare det var blevet bedre. Det tæller naturligvis som et plus at Weber er ok, og at det er til at komme til, men maskinerne har man jo brug for en gang imellem til lidt afveksling.

HardWork er nok også det jeg hælder mest til. Der var bare tit ret fyldt da jeg gik der sidst, og jeg hader at vente på at komme til. Powerrack er 100% et must, så det tæller jo også godt.

Har bare hørt rygter om at det nye HW i Valby muligvis ikke bliver til noget aligevel. Det skulle jo have åbnet i August, og pt aner de det ikke når man spørger hvornår det åbner. De oprindelige planer lød ellers fede. Det skulle blive større end Equinox, og uden eksklusiv-fis, så reelt var planen vidst at det skulle være 1/3 større.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i både hos Mark i Webers og i HW Valby. Pt. er jeg hos HW Frb og Valby.

Det er svært at sammenligne i de centre - de har begge to vidt forskellige positive og negative side.

Webers er et ældre center med en kanon stemning i blandt medlemmerne. Der er et seperat "tungt" rum uden varme om vinteren.. dog er der mulighed for at få en varme blæser tændt derovre. Men i dette rum er der kun core vægte og stænger.. ingen nævneværdige maskiner.

Bade faciliteterne er meget ringe i Webers men prisen taget i betragtning synes jeg at det var fair nok for den standard.

Babe faktoren er lille men det hænder at der dukker en silikone tøs op en gang imellem.

3stjerner til Webers.

HW Valby er også et ældre center og det holder sig ganske fint.. der er et lille område med power rack, smith, 2 bænke og lidt tårne. Håndvægte til ca. 40kg.

3 Stjerner til HW Valby.

Ang. dit sprøgsmål omkring det nye center som BLIVER større end Equinox så er de gået igang dernede.. ganske vist forsinket men det skyldes at byggeriet først måtte gå igang når 70% af lejemålene var afsat i det nye "indkøbscenter". Der er fast sat en åbningsdag engang efter sommeren 05.

Jeg har nydt mit ophold i Webers og kunne godt tænkes at jeg kom tilbage. Jeg faldt for den fede stemning, prisen og udvalget at godt gammelt jern. Nu er jeg pt ansat i HW så træner gratis så inegn grund til at betale 250kr hos Mark.

Just my 5 cents..

Spørg løs..

Link to comment
Share on other sites

Kanon med lidt mere feedback.

Du siger du arbejder i HW. Så må du vel også vide lidt om hvad der kommer af udstyr i det nye center? Træner i Equinox pt, og er vildt træt af at deres vægtområde er meget lille i forhold til hvor mange der bruger det. Til gengæld har de stoppet en masse maskiner ind som sjældent bliver brugt.

Samtidig er mit indtryk at Equinox meget hellere vil have gangbesværede pensionister end yngre styrkeløftere.

Så det ville da være fint at høre hvis du ved lidt om hvad der kommer af frivægtsudstyr og hvad holdningen er til at man gerne vil løfte tungt.

Som jeg husker det er der også lidt godt at kigge på i HW, men de der lufttryksmaskiner er da det rene skod, hvis ellers de stadig findes. I øvrigt tankevækkende at du træner i HW og stadig overvejer Webers :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg for et års tid siden ledte efter et nyt center stod valget også mellem HW og Webers.

Webers vandt p.g.a. det var billigere og man kunne have tingene nogenlunde for sig selv. Selve det at centret er gyseligt og total hærget fandt jeg ret charmerende in my own twisted way. Det er sådan lidt old-school og macho.

Hvis du går højt op i baberate, ofte supplerer med maskintræning eller stiller større krav til omklædningsfaciliteter m.v., så vinder HW hands down.

Jeg træner hjemme i disse tider, men skulle jeg melde mig ind i et gym igen, ville det formentlig blive Webers.

Link to comment
Share on other sites

Inden du bestemmer dig så kig forbi Gladiator Gym. Mit nuværende medlemskab i HW Nørrebro udløber til Jannuar og jeg tror jeg skifter. HW har masser af udstyr til tung frivægtstræning og masser af leje maskiner. Det jeg savner er et træningsmiljø, der kan stimulere min træningsinsats, og det kan jo være svært i et stort center. Personalet i HW har man stort ingen kontakt med. De står jo også mest bag skranken så ok med det.Savner det gamle THE GYM i valby.

Link to comment
Share on other sites

The Gym....ohhh. Det var godt. Gik der kun et par måneder, men det er præcis sådan et sted jeg leder efter.

Gladiator Gym ligger ude på Frederiksberg, lidt dumt når jeg bor i Valby og plejer at træne efter arbejde. Forudser en masse tid brugt i køer i myldretiden på at komme frem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet i begge nævnte centre. Og faktisk også i quinox i valby..

Starter med equinox :

Har trænet der en enkelt gang. Første og sidste..

Elendigt center, med latterlig lette DB`s mener det er op til 24 kg :blink: Og ingen squatrack, eller ordentlige stænger for den sags skyld, men alt muligt andet trykluft gejl og andet halløj.

Så hvis du vil være stor og stærk, skal du nok ikke vælge equinox,

Webers:

Har trænet der en enkelt gang.

En ok center, dog en smule hardcore, men hvis man vil smide med vægte og have et afsides rum der er totalt smadret i alt fra spejle til gulvet, så er det ok.

Squatrack og DB`s op til 45 kg mener jeg :smile: Elendige badeforhold..

Et nogenlunde center, men ville dog derimod vælge HW...

Hardwork ved stationen:

Jeg har trænet der ca 5 gange.

Et fint center, med DB`s op til 44 kg :dry: Der er squatrack, og et par bænke til bænk pres, og masser af maskiner, hvis man er til den slags.

Jeg syntes du skulel prøve de 2 centre, og finde ud af hvad der er mest dig. Men personligt ville jeg helt sikkert vælge HW :smile:

Håber du kan bruge det til lidt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Baloo, ser ud som om at vi leder efter de samme faciliteter. Har du kigget på AK Thor nede ved Bavnehøjhallen? Ovevejer MEGET KRAFTIGT at starte lidt dernede..

Jeg har ikke så meget tid til at skrive nu men vender lige tilbage senere.

<{POST_SNAPBACK}>

Bavnehøjhallen? Du mener AK Thor ude på Amager?

Jeg kunne godt tænke mig at prøve Thor, men træningstiderne har jeg ikke mulighed for at overholde. Har først fri kl 16:30 (ca.), og det tager vel en halv times tid at køre derud når man skal igennem myldretidstrafikken. Men det er jo et forsøg værd, det lyder til at de har en fed stemning derude. Du må gerne sige til hvis du skal ud og kigge, så kunne jeg da godt finde på at tage med. Lidt federe hvis man ikke er eneste grønskolling.

I øvrigt mener jeg at Don Prehn træner ude i Hvidovre Styrkeløft klub, har også overvejet at kigge den an. Den ligger noget tættere på hvor jeg bor, men igen er jeg afhængig af at man kan træne fleksibelt, ved sgu aldrig lige hvornår jeg har overarbejde osv. Det lyder jo fedt at man kan få nøgle ude til Thor efter et stykke tid.

Edited by Baloo
Link to comment
Share on other sites

Baloo, ser ud som om at vi leder efter de samme faciliteter. Har du kigget på AK Thor nede ved Bavnehøjhallen? Ovevejer MEGET KRAFTIGT at starte lidt dernede..

Jeg har ikke så meget tid til at skrive nu men vender lige tilbage senere.

<{POST_SNAPBACK}>

Bavnehøjhallen? Du mener AK Thor ude på Amager?

Jeg kunne godt tænke mig at prøve Thor, men træningstiderne har jeg ikke mulighed for at overholde. Har først fri kl 16:30 (ca.), og det tager vel en halv times tid at køre derud når man skal igennem myldretidstrafikken. Men det er jo et forsøg værd, det lyder til at de har en fed stemning derude. Du må gerne sige til hvis du skal ud og kigge, så kunne jeg da godt finde på at tage med. Lidt federe hvis man ikke er eneste grønskolling.

I øvrigt mener jeg at Don Prehn træner ude i Hvidovre Styrkeløft klub, har også overvejet at kigge den an. Den ligger noget tættere på hvor jeg bor, men igen er jeg afhængig af at man kan træne fleksibelt, ved sgu aldrig lige hvornår jeg har overarbejde osv. Det lyder jo fedt at man kan få nøgle ude til Thor efter et stykke tid.

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry bro' mente AK Gotha..

Jeg arbejder på Bryggen men bor i Valby og har overvejet Thor og Gotha.. jeg mangler også et sted med fleksible tider. Kunne være rigtigt lækkert med en nøgle..

Link to comment
Share on other sites

Det kommer osse an på hvor meget du vil ofre om måneden ..

Jeg har selv trænet hos Webers i en 1½ årstid ca. Der er de vægte man har brug og folk er flinke, men faciliterne er ikke de bedste der, men til gengæld er det osse en billig sjat penge man skulle slippe med!!

Har været et par gange hos HW på Nørrebro, faciliterne er top, mener der er rulletrapper til de forskellige etager (FANCY) Men hvem fanden har brug for at blive transporteret rundt på etagerne, man kunne jo tage trapperne og få lidt motion :w00t: nogle af de damer der dyrker aerobic/fitness :4thumbup: MEN jeg syns selv at det er alt for dyrt at træne i Hard Work....

Så hellere træne et sted der er til at betale + træningsmulighederne er der med alle de nødvendige maskiner og vægte fremfor at betale for hyggefaciliterne...

Link to comment
Share on other sites

Har været et par gange hos HW på Nørrebro, faciliterne er top, mener der er rulletrapper til de forskellige etager (FANCY) Men hvem fanden har brug for at blive transporteret rundt på etagerne, man kunne jo tage trapperne og få lidt motion :w00t:  nogle af de damer der dyrker aerobic/fitness  :4thumbup:  MEN jeg syns selv at det er alt for dyrt at træne i Hard Work....

Jeg har trænet 1½ år i Hw på Nørrebro, og der har de rulletrapper aldrig virket? Jeg var kun tilfreds med stedet - det eneste skulle da lige være badet, der var lidt småt og klamt, men man kunne se damernes tæer når de badede :laugh::w00t:

(derimod så er HW på frederiksberg ikke nær samme standard :raisebrow: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share