Vægttab - se min kostplan og træning...


AndreasJes
 Share

Recommended Posts

Hej alle på MOL, da jeg er ny herinde og ikke har erfaringer med vægttab, kost , kalorier osv osv. Ville jeg høre om det er rigtgt hvad jeg spiser.

spiser 3-4 gulerøder til morgenmad ved 8 tiden.

et klap-sammen mad med enten leverposteg eller hamburgryg ved 9.30 tiden.

omkring 70 gram ris uden noget til ved 11.30 tiden.

en halv agurk rå ved 13.30 tiden.

og så lidt æbler imellem 13.30 - 18 (2-3 stk)

ris eller kartofler med kød (kylling, schneitzler eller lign.) til aftensmad (ved 18 tiden)

og derefter 2-3 gulerøder (lige efter aftensmaden)

Jeg er 186 høj, og har været oppe på 110 kg før jeg startede med at spise "sundt"

jeg vejer nu omkring de 90 kg, og det er på cirka 3-4 måneder jeg har smidt de 20 kg.

Dog ønsker jeg at tabe mig ned til de 75 kg.

Foruden at jeg spiser "sundt" træner jeg også 3-4 gange om ugen (inkl. weekend) og det er udelukkende motions træning, og det er cirka 30-45 mins af gangen.

Er der nogen måde jeg kan smide de kg hurtigere? mange tak på forhånd...

Link to comment
Share on other sites

Dit vægttab går allerede pænt stærkt, så jeg tror ikke det er tilrådeligt at spise mindre. Hvis du vil lave om på din kost ville jeg nok spise lidt flere proteiner (fedtfattigt kød for eksempel).

<{POST_SNAPBACK}>

hvad kunne det f.eks være? jeg har ingen anelse om hvad kunne være :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hej AndreasJes,

Foerst saa tillykke med dit foreloebige vaegttab. Vil dog ogsaa mene, at du taber dig meget hurtigere og der er da saa bestemt ikke grund til at goere det endnu hurtigere - snarere tvaertimod!

Til spoergsmaalet: Gode protein kilder kan fx vaere kyllinge bryst, kalkun, tun i vand, fisk, etc.

Synes ellers at din kostplan virker lidt kedelig i laengden. Hvad med at blande dine ris med nogle groentsager og kylling el. tun, saa ville du baade faa et mere spaendende og ernaeringsrigt maaltid?

Du kunne ogsaa godt spise noget magert yougurt el. fx havregroed til morgenmad, for ogsaa at faa nogle proteiner der :4mewantfood:

Fortsat held og lykke med det.

VH / Jean

Link to comment
Share on other sites

Foruden at jeg spiser "sundt" træner jeg også 3-4 gange om ugen (inkl. weekend) og det er udelukkende motions træning, og det er cirka 30-45 mins af gangen.

Er der nogen måde jeg kan smide de kg hurtigere? mange tak på forhånd...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej igen,

Glemte helt at kommetere traeningen..........

Du har allerede tabt dig meget og vil mene, at du med fordel kunne kombinere din motionstraening med noget styrketraening.

Jeg har selv haft/har god erfaring med at styrketraene (kombineret med cardio) under mit vaegttab. Det hjaelper dig med at beholde din muskelmasse, selvom du er i kalorieunderskud og samtidig giver det god form paa kroppen, saa man ikke bare bliver slank, men ogsaa laekker :4thumbup: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du har tabt 20 kg på mindre end 4 måneder. Hvad kan du ønske dig mere? Det er endda mere end de fleste anbefaler. Har du det godt med det er det selvfølgelig helt ok.

Din madplan er direkte mærkelig. Gulerødder er da ok men prøv havregrød til morgenmad. Det er der da lidt proteiner i. Agurk består mest af vand, så det har ingen mening, med mindre du føler dig mæt af det. Æbler indeholder relativt mange kcal. og ris ditto.

Jeg vil foreslå lidt mere kød (kylling, ko, fisk mm.) groft rugbrød og masser af grønsager.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share