Hjælp til kostplan


Mokka2GO
 Share

Recommended Posts

Hvad synes i om det her sammensætning?

Jeg er 21 år, 86 kg (180 cm) og med fedt% 21,5.

Jeg vil ned i vægt i første omgang til 78-80 kg, uden at miste for meget muskler. På langsigt er planen under 10 %. Mit aktivitetsniveau er, 2 dage med styrketræning (fuld body)og 2 dage med cardio(ca. 45-50 min), samt 1 dag hvor jeg er til karate.

Ideer til hvad jeg kan lave om?

:wink:

post-6308-1103022211_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke at det ligner en madplan. Det ligner en opremsning af ingridienser, med det eneste formål, at bundlinien skal se "rigtig" ud.

Du får rigeligt med protein (ca. 50 gram for meget). Spar evt. på pulveret når du åbenbart har tænkt dig at spise 300 gram oksekød og 4 æggehvider om dagen. (Husk at marengs ikke tæller :w00t: )

Desuden ville jeg skifte ægggeblomme!!!!! og mandler ud med noget mad, f.eks. groft rugbrød (Hercules????). Evt. lidt flere grønsager. Man siger jo 600 gram om dagen. :wink:

Morgenmaden og måltid 2 ligner rigtige måltider. Hakket ko med mandler til :blink: Måltid 3 giver mig kvalme bare ved tanken.

Retfærdigvis skal nævnes: hvis du synes at det bare er nam-nam og du bliver mæt og glad af det, så er det da bare at guffe løs.

Link to comment
Share on other sites

Måltid 5 blandes altå ikke sammen i blender :bigsmile:

Men der kommer 300 gram grøntsager i måltid 4´. Mandlerne er jeg ikke meget for at komme af med, vild med dem og det er det eneste fedt jeg kan tåle hvor jeg ikke får kvalme.

Ægblommen er taget ud, ind med 40 g rugbrød.

Sådan ser det ud nu?

Daglig total: [g] , [g] , [g] and [Kcal.] 235 242 77 2603

Energifordeling [%] 36 37 27 100

Jeg prøver at lave en sammensætning hvor de første 3 måltider indeholder mest kulhydrater og sidste 3 er så meget som muligt fedt og protein. Det skyldes 2 ting, jeg har haft mest fedttab med kombination af fedt og protein, samt protein og kuldhydrater. Det andet er, at mest af min aktiviteter forgår inden til kl. 4 derefter sider jeg nærmest og læser, arbejde på kontoret, laver næsten ingen ting. F.eks. træner jeg altid mellem 6-8 om morgen.

Link to comment
Share on other sites

Sådan ser det ud nu?

Daglig total: [g] , [g] , [g] and [Kcal.] 235 242 77 2603

Energifordeling  [%]  36 37 27 100

Min mening:

Du får for meget protein og for lidt kulhydrater. Jeg ville søge en fordeling på ca. 25/50/25, men igen: hvis du er tilfreds og kan blive nogenlunde mæt og du taber dig, så er alt jo i bedste orden. Mad er og bliver en smags-sag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share