Nyt 5-split program...?


wasabi
 Share

Recommended Posts

Hey MOL..

Jeg har lige kørt et 2-split program som så således ud.

Dag 1: Ryg + bryst + læg

Dag 2: Ben + biceps + triceps + skulder

Dag3: Cardio + mave/lænd

Dag 4: "dag 1"

Dag 5: "dag2"

Dag 6: "dag3"

Dag 7: Hviledag

Jeg kørte primært ca. 4 sæt i hver øvelse, med ca. 8-10 reps i hver.

Jeg kunne så godt tænke mig at få lavet det lidt om (en slags 4-split), har tænkt lidt på om det kunne se sådan her ud:

1: Ben inkl.læg

2: Bryst

3: Hviledag

4: Ryg

5: Biceps + Triceps

6: "dag1"

7: cardio + mave/lænd

Jeg havde tænkt mig at tæve hver muskelgruppe noget mere, ved at tage 6-8 sæt i hver øvelse.

Hvordan lyder dette, ser det helt af h...... ud..?

-Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Du skal i hvert fald ikke træne biceps dagen efter du har trænet ryg, da din biceps jo også bliver godt trænet når du bare træner de store rygøvelser.

Du kunne fx gøre sådan:

Dag1: Bryst + mave

Dag2: Ryg + lænd

Dag3: hviledag

Dag4: Ben + triceps

Dag5: Skulder + biceps

Bare et forslag, men der er jo mange muligheder. Bare du sørger for at bryst + triceps og ryg + biceps ikke bliver trænet 2 dage lige efter hinanden.

Ved ikke om det var godt nok formuleret, men når du trænet bryst bliver din triceps aktiveret, så den er ikke klar til træning dagen efter og når du træner ryg bliver din biceps aktiveret, og er ikke klar dagen efter.

Så jeg synes den måde jeg har foreslået virker fint, da alle muskelgrupper får faktisk 76 timers pause mellem de trænes.

Men det er jo dig selv som bestemmer i sidste ende.

Håber du kunne bruge det.

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Wasabi,

det ser du i hvert fald ud som om at du har givet den gas i dit sidste program :devil: Lækkert :wink:

Til dit nye program har jeg lige et par kommentarer:

1: Hvis det er underordnet hvornår du har hviledag, hvorfor så ikke træne 4 dage i træk og så holde hvile/cardio-dag?

2: Det er altså et 5 split du har postet, med mindre du ikke tæller dag 7: cardio + lænd/mave med.

3: Hvad med at sætte det op sådan her:

1: Ben inkl.læg

2: Bryst

3: Ryg

4: Biceps + Triceps + mave/lænd

5: Pause/cardio

.... også så forfra?

Så får overkroppen jo reelt to pausedage, da du træner ben på dag1!

Mvh

Din kommende træningspartner :pumpin::showoff::dumbbell_lift:

Edited by Jakkedrengen
Link to comment
Share on other sites

Du skal i hvert fald ikke træne biceps dagen efter du har trænet ryg, da din biceps jo også bliver godt trænet når du bare træner de store rygøvelser.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja nemlig ja. . hvis du spørger mig ville du få meget mere ud af den her version da du restituerer ordentligt. . medmindre du selv synes du restituerer hurtigt nok til at kunne kører det dagen efter. .

.: eXet0r :.

Link to comment
Share on other sites

Hey begge..

Er bare nød til at holde hviledag om onsdagen, da jeg arbejder til kl. 22 om aftenen... :sleeping:

Havde lige glemt at putte skulder ind i programmet.. Men hvis jeg nu retter det til og ikke kører biceps dagen efter en ryg træning, hvordan vil det så gaine, set i forhold til det forrige program...?

Link to comment
Share on other sites

Altså, hvis du vil have hviledag onsdag kunne du jo nemt bruge mit program.

Jeg skrev heller ikke før, at din forsideskulder bliver trænet ved bryst og din bagsideskulder bliver trænet ved ryg, så hvis du fx kører det program jeg postede finder jeg ingen problemer med at alle muskler restituerer. For der er ingen :tongue:

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne også gøre sådan her

1: Ben inkl.læg

2: Bryst + skulder + Ryg

3: Hviledag

4: Biceps + Triceps + mave/lænd

5: Pause/cardio

nu ved jeg ikke helt hvad for nogen øvelser du køre men altså

har faktisk selv kørt noget lignende engang

.: eXet0r :.

Edited by eXet0r
Link to comment
Share on other sites

eXetOr> Det program du har postet, ligner mit gamle for meget syntes jeg, viller gerne splitte det lidt mere op. :wink:

DonN> Programmet lyder ret fint, tror jeg ville prøve at køre det, har du haft prøvet noget ligende..?

Hvordan syntes du jeg skal køre med antal sæt og antal forskellige øvelser i hver m.gruppe..? :raisebrow:

-wasabi

Link to comment
Share on other sites

Mig of Niklas(Paco)´s program vi har postet er næsten ens og med mit program træner du slet ikk onsdag. .sagde du ik du ville have hviledag der??  :laugh:

.: eXet0r :.

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes nu ikke lige de er ens, det du postede minder mere om mit forrige, men det var skam også et okay godt program... :bigsmile:

_wasabi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share