HST


Gregg
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden trænet mange forskellige typer programmer, 2-split, 3-split m.m., men har aldrig rigtigt prøvet HST af. Hvad er MOL's brugeres erfaringer? Giver det noget? Hvor meget? Hvordan får man hele kroppen med? Jeg er selv vant til at køre efter ideen med store øvelser først (squat, bænk pres etc.), så de mindre øvelser (curls, skuldre etc.) og så isolationsøvelserne for de små støttemuskelgrupper (lægge, rotator etc.). Hvordan får man det hele med i et HST-program?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efterhånden trænet mange forskellige typer programmer, 2-split, 3-split m.m., men har aldrig rigtigt prøvet HST af. Hvad er MOL's brugeres erfaringer? Giver det noget? Hvor meget? Hvordan får man hele kroppen med? Jeg er selv vant til at køre efter ideen med store øvelser først (squat, bænk pres etc.), så de mindre øvelser (curls, skuldre etc.) og så isolationsøvelserne for de små støttemuskelgrupper (lægge, rotator etc.). Hvordan får man det hele med i et HST-program?

<{POST_SNAPBACK}>

Der er efterhånden mange forskellige måder at køre HST på. Essensen er at få lavet et program, hvor du kommer rundt om alle muskelgrupperne - her er det en god ide at snuse rundt i de forskellige logbøger. Der er mange HST logbøger (heriblandt min egen) her på MOL som du kan tjekke for inspiration. Dernæst er det vigtigt at der bliver lagt en god progression ind i programmet. Ikke for meget zigzag og ikke for små stigninger i vægten.

Et ekstra twist som du kan lægge ind, som jeg selv har haft utrolig god erfaring med er en progression i volumen ved siden af progession i kg på stangen - men det kan give skader, så lyt til din krop hvis du vælger den tilgang (5x5 tre gange om ugen slider hårdt!)

Undgå for mange isolationsøvelser - du kommer simpelthen ikke igennem dit program, hvis du vil ramme biceps på tre forskellige måder osv.

Sidst men ikke mindst så husk en dekonditionering - hvis du er vant til at køre med høj vægt og volumen, så er det ikke optimalt at hoppe direkte til HST.

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share