HST på maven ;)


wizoo
 Share

Recommended Posts

Jeg er igang med de indledende forberedelser til min første HST cyklus. MEN jeg er lidt usikker på hvordan jeg bør køre maveøvelserne i forbindelse med HST. Kan jeg - med fordel - lade dem forløbe som de andre øvelser (altså 15, 10 og 5 rep uger) eller bliver jeg nød til at lave et mere "almindeligt" program og køre sideløbende med HST cyklusen? Eller er det største program rent praktisk at lave 15, 10 og 5 rep øvelser for maven - altså med den nødvendige progression!?!

Link to comment
Share on other sites

Mit spørgsmål var jo sådan set også bare om det gav et godt udbytte iforhold til normal mavetræning...Umiddelbart kan jeg kun se sit-ups m. vægt og cable crunch som mulige maveøvelser som jeg kan køre, men en 5RM til cable crunch er da en smule svær at bestemme....

Link to comment
Share on other sites

Mit spørgsmål var jo sådan set også bare om det gav et godt udbytte iforhold til normal mavetræning...Umiddelbart kan jeg kun se sit-ups m. vægt og cable crunch som mulige maveøvelser som jeg kan køre, men en 5RM til cable crunch er da en smule svær at bestemme....

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor?... der er en tendens til at tro, at mavemusklerne har deres helt egen måde at vokse på, så de skal gennemhagles med en masse reps, men de er blot som andre muskler, hvis du mener det kan være svært at regne vægten ud, må jeg give dig ret, men det problem synes jeg generelt kan være lidt problematisk med HST...dvs. at regne den rigtige vægtbelastning ud....

Link to comment
Share on other sites

Nu hopper jeg lige ind her, for har lidt det samme "problem". hvilke mave øvelser ville være gode til HST?

<{POST_SNAPBACK}>

De fleste centre har en maskine, hvor du kan køre crunches med variabel vægt. Findes også til "sidebenene". Desuden cable-crunch og hyperextended med et par vægtskiver på hovedet eller almindelige crunches for den sags skyld. Hyperextended KAN dog være en størrer udfordring end almindelige.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg ved godt at det ikke er et populært synspunkt, men jeg mener at man helt skal undlade at træne mave i opbygningsperioder eller lægge mavetræningen på hviledage - dette fordi mavetræningen skulle påvirke solarpleksus på en negativ måde (jeg har det fra Vince Gironda og er ganske religiøs på det punkt)

Hyg

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at det ikke er et populært synspunkt, men jeg mener at man helt skal undlade at træne mave i opbygningsperioder eller lægge mavetræningen på hviledage - dette fordi mavetræningen skulle påvirke solarpleksus på en negativ måde (jeg har det fra Vince Gironda og er ganske religiøs på det punkt)

Hyg

<{POST_SNAPBACK}>

så du mener man skal (det er mandag,onsdag og fredag man træner HST) har det sådan her:

Mandag normal HTS

Tirsdag Mave

Onsdag normal HTS

Torsdag Mave

Fredag normal HTS

Lørdag Mave

Søndag sofa :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share