Hst


cardiac
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu besluttet mig at prøve Hst, man er blevet ret forvirret, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at sammensætte programmet.

Jeg har tænkt på følgende øvelser med 3% progression:

Bænkpres

Incline bænkpres

militarypres

laterals

chin-ups

dødløft

squat

læg

biceps-curl

tricepspres

Mavebøjninger

Ser det ok ud, og er det helt fint hvis jeg kører 3 sæt i alle øvelserne??

Edited by cardiac
Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu besluttet mig at prøve Hst, man er blevet ret forvirret, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at sammensætte programmet.

Jeg har tænkt på følgende øvelser med 3% progression:

Bænkpres

Incline bænkpres

militarypres

laterals

chin-ups

dødløft

squat

læg

biceps-curl

tricepspres

Mavebøjninger

Ser det ok ud, og er det helt fint hvis jeg kører 3 sæt i alle øvelserne??

<{POST_SNAPBACK}>

ser fint ud dog meget bryst og skulder efter min mening... ja du kan let køre 3 sæt

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville holde mig til følgende:

Squat

Bænkpres

Dødløft

Militarypres

Chinups

Biceps (Hvis du insisterer :nissetunge: )

Læg

Mave

3 sæt i hver bliver nok hård kost hvis du har 12-15 rep i første minicyklus. 1-2 sæt er nok i starten, og kan opjusteres lidt senere når vollumen i de enkelte sæt falder. Jeg ville personligt ikke tage "små" øvelser med som fx laterels. De er rigtig svære at holde proggression i IMO.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville tage incline bryst ud - umiddelbart er det nok med flad bænk. Mavebøjningerne ville jeg tage med cable crunch - den er god, da man kan få progression ind i, så den falder ind i HST konceptet.

M.h.t. antallet af sæt, så er det IMO et spørgsmål om tilvænning. I starten så er man næsten ved at kaste op med 3 sæt af 15 reps, men efter 2-3 træningspas, så er der ingen ko på isen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Så er spørgsmålet bare om det er nødvendigt at konditionere sig til en rimelig stor vollumen i starten. Det kan vel være lidt af en bjørnetjeneste for en BB'er at opnå en unødvendig stor worckcapasity?

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er klart, men jo mere, jo bedre (selvfølgelig med aftagende udbytte), så hvis man kan slutte ud med at køre 5 sæt - altså så der også er progression i volumen, så må det vel være en udemærket fremgangsmåde.

Det, der selvfølgelig ikk er er taget in mente i dette standpunkt, er tidsforbruget. Effekten af det næste sæt er aftagende hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share