Six-pack :)


patz
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en 16-årig dreng der er 172 cm høj vejer 0mkring de 52 kg, jeg kunne godt tænke mig at få en six-pack eller bare musklerne synligere for hvis jeg spænder maven mens jeg ligger ned og så strammmer huden kan man godt se musklerne men ikke sååå tydligt, og jeg vil gerne have dem synlige, jeg har tilmeldt mig et træningscenter men får først adgang om 2 md så i mellemtiden ville jeg træne min mave jeg har vægte og gulvet til rådighed.

De sidste 3 ugers tid har jeg trænet næsten hver dag maven men det var bare med almindelige mavebøjninger, og en ting til man snakker altid om at ændre sine spisevaner og spise ting uden fedt og sukker , men der er et problem at jeg jo ikke laver maden herhjemme så, hvis jeg også bare kunen få nogle råd til at eventuelt ændre min kost på skolen og til morgen mad,

Håber i kan hjælpe mig, forresten jeg svømmer sådan frivilligt 2 gange om ugen hvor jeg svømmer ca 1 time og svømmer 1-2 km, og så ror jeg også (inrigger + kajak) 1 gang om ugen her om vintern..

forresten har vi en eller anden maskine fra tv-shop (tror det er noget være lort) noget der hedder absving er den værd at bruge?=

jeg mener ikke men lad mig høre

Edited by patz
Link to comment
Share on other sites

Der er lavet indlæg i massevis om samme emne.  :4smartass:  Prøv at brug søgefunktionen og derefter pinne dig lidt mere specifikt ind på hvad vi andre kan hjælpe med.  :cooldance: Held og lykke

<{POST_SNAPBACK}>

Vil hellere vente på nogle her for de andre ligger ikke helt i min alders gruppe :P

Link to comment
Share on other sites

At de andre ikke ligger i din aldersgruppe har ingen betydning..øvelserne er jo lige så gode af den grund.. :4thumbup:

Der er, som Krumborg skriver masser af indlæg, så bare søg i den.. Så skal du nok få en masse ideer og råd! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

hejsa..

det handler stort set MEST om en lav fedt%... så hvis du har lidt fedt for neden hjælper dt ikke så meget at mavetræne for sig selv, desværre. Du skal ud og løbe og finde et MEGET fornuftigt kostprogram... men tro mig det er det værd :) du har lige ½ år fra NU af til sommer hehe

Link to comment
Share on other sites

hejsa..

det handler stort set MEST om en lav fedt%... så hvis du har lidt fedt for neden hjælper dt ikke så meget at mavetræne for sig selv, desværre. Du skal ud og løbe og finde et MEGET fornuftigt kostprogram... men tro mig det er det værd :) du har lige ½ år fra NU af til sommer hehe

<{POST_SNAPBACK}>

MMMm hvad hjælper mod fedt, altså jeg svømmer 2x ugentlig = 1 -2 km pr gang , træner hver dag sådan en træningsplan hvor jeg træner forskelligemuskler men mest mave ( er det forkert at træne hver dag)

Min kost er nogenlunde følgende:

Morgenmad - toast/rugbrød med skinke

Frokost på skolen - Rugbrød med skine eller andet

frokost hjemme - forskelligt nogenlunde valgfrit

Aftensmad - meget forskelligt, pasta/ris/kartofler/kød/kylling etc-

Natmad eller hvad sådan noget hedder - Brød.

HVad skal jeg ændre i min spise vane

på forhånd

Mange tak

Ps: Nu har jeg læst en del om HST kan jeg lave det derhjemme?

Og hvis ja en der kan hjælpe med at sammesætte en plan der kan laves derhjemme, hvor man træner bryst, overarme, MAVE, ryg, skulder hvis noget

Edited by patz
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner HST derhjemme, det eneste jeg har er en bænk 1 stang og 2 håndvægte. Det kræver dog at du har tilstrækkelige vægte, ellers bliver det svært at få musklerne frem.

<{POST_SNAPBACK}>

'

Jeg har ingen stang med har følgende vægte:

2x 5 kg

2x 3 kg

2x 2 kg

2x fra 1.5 - 15 kg (sådan nogle man selv kan bestemme kg)

mmm har ikke lige sådan en bænk :(

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor stærk du er men tror hurtigt at de 15 KG vægte bliver for lette. Hvis du kan lave over 15 gentagelser vokser man efter sigende ikke specielt meget.

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ed_haandvaegte/

linket er til en Artikkel vedr. træning med håndvægte.

Har du overvejet at købe en bænk??

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...31&pfgnr=311041

jeg har den der hedder primus 100 og det koster mindre end 1 års træning hvis du køber den med 50 KG vægtsæt. også kan man altid købe ekstra vægte.

Edited by U.T.
Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor stærk du er men tror hurtigt at de 15 KG vægte bliver for lette. Hvis du kan lave over 15 gentagelser vokser man efter sigende ikke specielt meget.

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ed_haandvaegte/

linket er til en Artikkel vedr. træning med håndvægte.

Har du overvejet at købe en bænk??

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...31&pfgnr=311041

jeg har den der hedder primus 100 og det koster mindre end 1 års træning hvis du køber den med 50 KG vægtsæt. også kan man altid købe ekstra vægte.

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne du hjælpe mig med at sammensætte en HST?

Jeg må sige jeg ikker er særlig stærk i armne mest maven men vil gerne have maven fremhævet jeg ville nok helst starte med 8 kg på armne hehe vil gerne starte let ud

Link to comment
Share on other sites

nu siger du at du er 172 cm høj og kun vejer 52 kg, mit råd til dig ville være at træne hele kropeen + spise en masse så du kan tage nogle kilo på og når du er tilfreds med størrelsen så kan du altid brænde fedtet af og fremhæve dine mavemuskler.

Det bliver nok meget svært at lave et HST program der virker med de håndvægte du har fordi at en af grundregelerne i HST er at man bruger store øvelser som Squat bænkpress og dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Mmm hvordan kan jeg lave disse ting der hjemmme

Kan du heller ikke med mindre du har et mini center ^^ men er der ikke et center i din by eller noget ? for det er mange gange bedre - og hvis der så er nogen der kan hjælpe dig med øvelser som squat og dødløft (som jeg synes var svært i starten : :blush: )

Edited by Deconstructor
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share