Karate & Rapelling


FujiChrash
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg har overvejet at starte til karate, mest grundet jeg elsker kampsport osv. Og samtidig ved siden af vil jeg gerne prøve at se om Rapelling er noget for mig.

Hvis begge to så er perfekte, er det så noget man kan tabe sig af? Jeg kunne sagtens forstille mig karate gør at man forbrænder nogle kalorier, men hva med Rapelling? Er det ikke mest muskler man optræner der?

Mvh. Fuji

Link to comment
Share on other sites

Hvorfra ved du at du elsker kampsport, hvis du aldrig har prøvet det? :wink:

Jeg dyrker selv en del karate og det er meget forskelligt fra gang til gang, hvor fysisk intenst træningen er. Husk på, at der er masser af teknik der skal øves/læres. Der er stort set ingen af de erfarne (dan-grader) der er særligt muskuløse. Nærmest tværtimod (de ligner alle nogle svag-pissere, men det er "big mistake" :w00t: ). Styrken gennem teknikken skal der ikke sættes spørgsmål ved.

Det er også forskelligt fra klub til klub, hvor fysisk krævende træningen er. Jeg aner intet om rapelling, men da det altid går nedad, kræver det vel ikke ret mange muskler :tongue: .

Hvis du bare vil tabe dig så spis mindre eller løb en tur. Det er langt mere effektivt.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Rappelling er da sjovt.. men udover et kick i ny og næ ( 40 meters siloer for fuldt drøn er fedt) er det mest noget man bruger praktisk i forbindelse med f.eks klatring (både træ og klippevæg) Det er ikke rigtigt noget man kan bruge som en fast aktivitet i sig selv. Så måske er det nærmere klatring du kan overveje.

Mht. at tabe sig.. så er der ikke nogen fritidsaktivitet/sport i sig selv der kan få dig til at tabe dig, det er et samspil mellem din træning og hvad du spiser.. Men der er da sportsgrene hvor man forbrænder mere end andre..

Link to comment
Share on other sites

Hej FujiChrash

Jeg gik selv til karate en kort overgang for 10 år siden. Dengang var der ikke meget fysisk i det, det gik mest ud på tekniktræning. Klubben forventede at vi trænede vores fysik i "fritiden", jeg ved ikke om det er sådan mere...

Har du overvejet boksetræning, det skulle være psykopat hårdt, og måske noget for dig?

Mht. rapelling så er der overhovedet ikke noget fysisk i det, måske det er noget andet du mener??

Men god træning!! :4flex:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Ja, sorry :confused:

Mente noget ala. bjergklatring osv. :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du mente noget ala bjergklatring eller klippeklatring, så kan du godt forberede dig både på fysiske og psykiske udfordringer - det er KÆMPEsjovt, udfordrende, en ordentlig én på opleveren og ikke mindst temmelig hårdt ind imellem.

Tænker du på forsigtige prøvetimer, er der diverse klatrevægge i DK, hvor du hjertensgerne kan få en fornemmelse af at dingle i rebet - er du mere til hele pakken med naturoplevelse, sved, sure sokker og skarpe klippekanter, kan du kontakte Dansk Bjergklub for et begynderkursus til Kullen i løbet af foråret. Dette kræver imidlertid indmeldelse i selvsamme klub, men hvis du er GAME så er det stedet!

Venligst Frk. Hansen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hey

Jeg har overvejet at starte til karate, mest grundet jeg elsker kampsport osv. Og samtidig ved siden af vil jeg gerne prøve at se om Rapelling er noget for mig.

Hvis begge to så er perfekte, er det så noget man kan tabe sig af? Jeg kunne sagtens forstille mig karate gør at man forbrænder nogle kalorier, men hva med Rapelling? Er det ikke mest muskler man optræner der?

Mvh. Fuji

<{POST_SNAPBACK}>

Gik selv for en del år siden til karate men syndes det var for kedeligt med Kata og lige gyldigt bælte pjat, jeg skiftede så til Thai-boksning som er meget hårdere da man forholdsvis hurtigt kan komme til at spare seriøst og bokse kampe til stævner og vinde rigtige bælter

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share