Nyt prg. evt nogle ændringer?


KaNovi
 Share

Recommended Posts

Heysan.

Først lidt stats:

Højde: 186

Vægt: 76

Alder: 20

Trænet: 1½ år, 1 meget seriøst.

Regner med at starte på dette program pr. 1 februar, er lige nu igang med at bulke, og regner med at nå de 80kg inden marts. Begynder på Kreatin sammen med det nye træningspas for at måske få et ekstra kick .

( Træner 7 gentagelser ´a 4 sæt. )

1-4.Dag : Ben + Skulder+Biceps (+4xmaveøvelser)

Calf Raise

Squat

Leg Press*

Delt Row

Behind Neck Press

Cable Laterall Raise (evt. Shrug til nakke.)

Preacher Curl

Supine Curl

Pose Curl

2-5.Dag : Ryg + Triceps + Bryst (+4xmaveøvelser)

Dødløft

Back Extension

Bent Over Row

Evt. Seated Row

Cable kneeling Triceps extension

One arm Cable extension

Pushdown*

Bænkpres

Cable Crossover

Skråbænk*

Der trænes mave hver træningsdag og består af 4øvelser pr gang, og der vælges på skift mellem disse:

Dragon Flags(HVER gang)

Hyperextended Crunch

Leg hip rotation (floor)

Cable Crunch ( Til Siden, og direkte ned)

Incline Twisting Crunch

Side Bend

Leg Raise

Der bliver vægtet på alle de øvelser der kan.

Er der desuden nogen der har nogle ideer til nogle EKSTRA hårde maveøvelser jeg kan putte ind?

*= Er der nogen der evt. har et bedre forslag til en øvelse?

Kom så! nogle forslag til evt. ændringer?

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må være helt ærlig, så synes jeg det er et meget dårligt program.

1-4.Dag : Ben + Skulder+Biceps (+4xmaveøvelser)

Calf Raise

Squat

Leg Press*

Delt Row

Behind Neck Press

Cable Laterall Raise (evt. Shrug til nakke.)

Preacher Curl

Supine Curl

Pose Curl

Det er ingen grund til at træne leg press når du også squatter.

Delt row er jeg ikke klar over hvad er. Er det det samme som upright rows?

Pres bag nakken bør undgås. Skift den ud med militærpres.

3 curløvelser ??? For crying out loud... :laugh: Smid de to af dem ud.

2-5.Dag : Ryg + Triceps + Bryst (+4xmaveøvelser)

Dødløft

Back Extension

Bent Over Row

Evt. Seated Row

Cable kneeling Triceps extension

One arm Cable extension

Pushdown*

Bænkpres

Cable Crossover

Skråbænk*

Ingen grund til back extensions når du dødløfter.

3 tricepsøvelser ??? Hold nu op!

Overordnet vil jeg sige, at både squat og dødløft 2 gange om ugen nemt kan blive for meget af det gode. Men det afhænger selvfølgelig af hvor tungt du løfter. Du mangler såvidt jeg kan se også chins eller pull-downs.

Jeg synes du laver den klassiske brøler med at antage, at jo flere øvelser du rammer en given muskelgruppe med (og du er vist meget glad for arme og mave) jo bedre.

Med din træningserfaring mener jeg du bør satse på et simplere program der inkluderer vægtprogression og har fokus på basisøvelser. Jeg tror ikke dit program vil give særlig gode resultater. No offence.

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentaren!!

Hvorfor er det for meget med 3 øvelser i tri+bic? har altid kørt, faktisk 4 øvelser (3-dagssplit), og har egentlig ikke haft nogle problemmer med disse.

Simplicere mit prg? tja tjoh tja, vil nu egentlig helst træne det hele igennem godt og grundigt, jeg er ikke meget for at tage op i centeret bare for at være der 45 min. Det !tror! jeg altså heller ikke på er nok.

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentaren!!

Hvorfor er det for meget med 3 øvelser i tri+bic? har altid kørt, faktisk 4 øvelser (3-dagssplit), og har egentlig ikke haft nogle problemmer med disse.

Simplicere mit prg? tja tjoh tja, vil nu egentlig helst træne det hele igennem godt og grundigt, jeg er ikke meget for at tage op i centeret bare for at være der 45 min. Det !tror! jeg altså heller ikke på er nok.

<{POST_SNAPBACK}>

Du må jo huske på at det ikke er pumpet i musklerne der får dem til at vokse :wink:

Jeg synes nu heller ikke at programet er skide godt, når du træner biceps en dag, ryg en anden og biceps igen en tredie, så får de ikke meget hvile :wink:

Du har også alt for mange iso øvelser med.

Prøv istedet nogen godt gammeldags push-pull 2 split, baseret på nogle store basis øvelser.

noget i retningen af:

Workout 1 og 3

Bænkpres

DB incline

Military press

Dips

Dragonflags

evt. noget rotator cuff arbejde.

Workout 2 og 4

Squat

Dødløft

Læg

Chins

Bent rows

Curls

Også kør med en høj volume f.eks 6-8sæt af 5-6 reps med noget der ligner 75% og så hold uges pause en gang i mellem

Link to comment
Share on other sites

ja, den er sædvanlig, men jeg mener bare man skal bygge sin træning på hvad man SELV syntes der sker mest ved, og det gør jeg med at træne mave hver gang. Har gjort det snart i et år og har set væsentlig kæmpe fremgang fremfor at træne den som de andre muskler.

Link to comment
Share on other sites

ja, den er sædvanlig, men jeg mener bare man skal bygge sin træning på hvad man SELV syntes der sker mest ved, og det gør jeg med at træne mave hver gang. Har gjort det snart i et år og har set væsentlig kæmpe fremgang fremfor at træne den som de andre muskler.

<{POST_SNAPBACK}>

Spørgsmålet er jo så om du ikke ville få mere ud af det ved træne den som en vær anden muskel?

Link to comment
Share on other sites

Hvad med dette, ser det bedre ud ?

Bryst / Skulder / Triceps

Bænkpres

Cable Crossover

Incline Bænkpres

Front Raise

Military press

(+ Måske shrug)

French Dip

Cable kneeling triceps extension

Pushdown

Ryg / Biceps / Ben

Dødløft

Bent over rows

Upright Rows

Preacher Curl

Squat

Calf Raise

Kan i ikke komme med nogle gode biceps øvelser at putte ind? Er gået i stå. (Også måske ved ben+skulder.)

Link to comment
Share on other sites

Må indrømme at jeg ikke er helt glad for din mani med 3 biceps og triceps øvelser, du skal jo tænke på at de bliver tæsket godt igennem ved din ryg og bryst træning.

Upright row er jeg personligt ikke glad for, min rotator manchet siger sådan nogle underlige lyde når jeg køre den

Link to comment
Share on other sites

Hvad med dette, ser det bedre ud ?

Bryst / Skulder / Triceps

Bænkpres

Cable Crossover

Incline Bænkpres

Front Raise

Military press

(+ Måske shrug)

French Dip

Cable kneeling triceps extension

Pushdown

Ryg / Biceps / Ben

Dødløft

Bent over rows

Upright Rows

Preacher Curl

Squat

Calf Raise

Kan i ikke komme med nogle gode biceps øvelser at putte ind? Er gået i stå. (Også måske ved ben+skulder.)

<{POST_SNAPBACK}>

Dit nye program her ser bedre ud. Det kunne meget vel være en god idé at skifte mellem dødløft og squat, således at de kun trænes hver anden gang. Og jeg synes stadig at du burde have chins/pull-ups med også.

Nu må du ikke blive fornærmet, men jeg tror simpelthen ikke på du træner hårdt nok. There's no way in hell man kan træne 3 armøvelser efter man har givet den klampe i basisøvelserne. Armene får masser af tæsk i diverse basisøvelser - mine arme begyndte først at vokse da jeg holdt op med at træne dem :blink:

Link to comment
Share on other sites

Personligt foretrækker jeg også de tre basisøvelser og nogle få isolationsøvelser. Jeg ville aldrig køre samme muskelgruppe to dage i træk. Heller ikke mave. Du efetrlyser hårde maveøvelser: dem du selv nævner, bare put noget vægt på.

Jeg køre aldrig/yderst sjældent 2 isolationsøvelser for samme muskel på samme dag. Jeg hælder lidt til Clayman's udtalelse omkring hvor hårdt du (ikke) træner. Du er heller ikke just overvægtig, hvilket bestyrker mistanken.

Men-men-men, hvis du ellers er tilfreds med resultatet af din nuværende træning, hvorfor så ændre på den? Og samtidig bede fora'et om hjælp?

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Personligt foretrækker jeg også de tre basisøvelser og nogle få isolationsøvelser. Jeg ville aldrig køre samme muskelgruppe to dage i træk. Heller ikke mave. Du efetrlyser hårde maveøvelser: dem du selv nævner, bare put noget vægt på.

Jeg køre aldrig/yderst sjældent 2 isolationsøvelser for samme muskel på samme dag. Jeg hælder lidt til Clayman's udtalelse omkring hvor hårdt du (ikke) træner. Du er heller ikke just overvægtig, hvilket bestyrker mistanken.

Men-men-men, hvis du ellers er tilfreds med resultatet af din nuværende træning, hvorfor så ændre på den? Og samtidig bede fora'et om hjælp?

<{POST_SNAPBACK}>

Selve mavetræningen er jeg tilfreds med.

Jeg er bare gået død og har brug for at køre noget nyt. Da jeg kun kommer ned i centeret 4 gange om ugen nu (Før 5 dage, og kørte 3 dages split).

Jeg føler mig heller ikke så motiveret, ved at skulle køre det samme program i mere end et halvt år..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share