Konditionstræning vs. Styrketræning


Sallek
 Share

Recommended Posts

Er der stor forskel på hvordan ens muskler arbejder/respirerer (?) når man dyrker enten konditionstræning eller styrketræning?

I så fald, kan man ændre sit kostindtag for at fremelske en bedre præstation på de områder?

Har prøvet at lede efter nogle artikler på getbig.dk, men synes ikke at jeg har kunnet finde noget der gav mig svar.. men kan også være det er fordi jeg ikke ved hvad jeg skal leder efter : op

Fandt dog en god artikel på MOL om stoftskiftet.. men tænkte om nogen kendte nogle gode svar som jeg kan bruge til en opgave? Helst med kildehenvisninger

Link to comment
Share on other sites

Det er samme proces der får musklerne til at trække sig sammen når man dyrker konditionstræning og styrketræning. Man kan dog træne sine muskler til at blive bedre til den ene, den anden eller begge ting.

Man kan næppe spise sig bedre til den ene eller anden ting, men man kan naturligvis indtage kost der gør at musklerne kan arbejde optimalt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja så er vi inde at snakke om hurtige og langsomme muskelfibre.

Jeg har fået stillet en opgave hvori jeg skal besvare spørgsmålet(blandt andre)

"Beskriv ernæringens betydning ved forskellige typer træning".

Og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an... for betydningen er vel stort set den samme så lige meget hvad du laver?

Link to comment
Share on other sites

Det ville være nemmest for mig hvis du kunne henvise mig til noget materiale jeg kan bruge som kilde :]

hmm... det lyder lidt ligesom langsomt- og hurtigtoptagelige kulhydrater?

Jeg kunne ikke finde noget særlig godt forklarende på google :(

Edited by Sallek
Link to comment
Share on other sites

Faktisk så er dette min store skriftlige opgave.

Der er ingen hjælp at hente end de materialer jeg selv kan finde :]

Men har også en masse bøger og artikler fordelt på disse emner... er bare i tvivl i lige nøjagtigt dette spørgsmål og kunne godt bruge lidt vejledning

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået stillet en opgave hvori jeg skal besvare spørgsmålet(blandt andre)

"Beskriv ernæringens betydning ved forskellige typer træning".

Og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an... for betydningen er vel stort set den samme så lige meget hvad du laver?

Er du sikker på der ved "forskellige typer træning" ikke menes, eks, styrketræning, Løb osv ... kosten er jo forskellig fra om du spiser efter muskelmasse eller løb etc. Det er korrekt at en muskel (motoren) teknisk set er den samme om du styrketræner eller løber ... men ernæringsmæssigt er det forskel. Styrketræner du, er du interesseret i hurtig optagelige kulhydrater = Højlykæmisk. Løber du derimod, er du interesseret i at indtage en længervarende energi!

Du kunne evt. stille spørgsmål om hvilken ernæring der er optimal i de forskelige forums

Edited by el~pimps
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share