Styrketræning til mit program. Hvordan?


Klaphat
 Share

Recommended Posts

Efter at have tabt en hel del vægt (24 kilo), primært via Spinning, er jeg kommet ned på en acceptabel vægt og ønsker jeg at udvide min træning med styrketræning og Bodypump.

LIDT DETALJER:

- Jeg er mand og er 46 år.

- Jeg går mere og mere op i kosten, da jeg har meget brug for energi.

- Styrketræning:

Jeg ønsker både at blive lidt større og stærkere. IKKE kæmpekrop, men meget gerne pæn og veltrænet, med velmarkerede muskler.

Ingen styrketræning til mine ben, da jeg spinner en hel del og får rigeligt styrke- og konditionstræning her.

- Bodypump:

1 times super-god grundlæggende styrketræning (udholdenhed: Mange sæt, mange reps) for hele kroppen.

Jeg bliver næsten ikke større, men får opbygget styrke.

2 gange om ugen.

- Spinning:

Jeg er bidt af en gal cykel, og bruger 6½ timer om ugen på spinning.

Styrke-, teknik- og konditionstræning.

Om sommeren (ca. 3-4 md. om året) bruger jeg mest tiden på landevejene, men dog stadig lidt spinning i træingslokalet.

Her er mit faste program:

==================================================

MANDAG:

17:20 - 18:10 Spinning 2 (Fuld power i øvre pulszoner.)

18:20 - 19:10 Spinning 1 (Udhold. Primært i forudbestemte pulszoner.)

TIRSDAG:

20:00 - 21:00 Body Pump (Grundlæggende styrketræning for hele kroppen.)

ONSDAG:

17:20 - 19:10 Spinning 1 (Fuld power i øvre pulszoner.)

18:20 - 19:50 Spinning udhold (Udhold. Primært i forudbestemte pulszoner.)

TORSDAG:

20:00 - 21:00 Body Pump (Grundlæggende styrketræning for hele kroppen.)

FREDAG:

LØRDAG:

11:00 - 11:50 Spinning 1 (Fuld power i øvre pulszoner.)

SØNDAG:

==================================================

Spørgsmål:

A: Hvordan kan jeg flette et styrketræningsprogram ind her (evt. et flex-program)?

B: Og hvilke øvelser skal jeg bruge? Kun overkrop (jeg er helt nybegynder mht. styrketræning).

C: Hvilket tidspunkt/hvilke dage vil det være mest passende, i forhold til mit eksisterende program? Jeg har jo kun en begrænset mængde energi, plus hensynet til min restituering.

Gode råd og ideer efterlyses meget!

På forhånd tak: Klaphat

Link to comment
Share on other sites

Flot vægttab :1356:

Find et begynder styrke-program her på sitet (søg og du skal finde :bigsmile: der er også skrevet gode artikler.) Læg det ind som full-body tirsdag, torsdag og søndag. Jeg er enig med ptpoul om at bodypump og styrketræning sammen ikke giver den store mening.

Om du vil skrue ned for cardioen skal du selv afgøre, men jeg ville ikke være bange for manglende restitution eller energi. Jeg oplever primært at man indtager den nødvendige energi fordi kroppen kræver det og da du kun træner en gang om dagen og oven i købet har træningsfrie dage, så ser det flot ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share